سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان توسعه تجارت:

مشکلات داخلی بیش تر صادرکنندگان را گرفتار کرد

پیمان پاک گفت: صادر کنندگان ما علاوه بر مشکلات با تحریم هم مواجه بودند، اما مشکلات داخلی بیش از مشکلات خارجی آن‌ها را تحت فشار قرار می‌داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صمت گفت: در شروع به کار دولت وزیر صمت آئین نامه‌ای با کمک صادرکنندگان تنظیم کردند که طی آن چالش‌ها و موانع سال‌های اخیر تولیدکنندگان بر طرف شد. صادر کنندگان ما علاوه بر مشکلات با تحریم هم مواجه بودند اما مشکلات داخلی بیش از مشکلات خارجی آن‌ها را تحت فشار قرار می‌داد.

او بیان کرد: امروز رئیس جمهور موضوع پیگیری مشکلات صادرکنندکان را مطرح و دستور پیگیری دادند. ممنوعیت‌ها و عوارض گذاشتن در محصولات صادراتی در سال‌های گذشته طبق روال قانونی پیش نرفته است. باید پیشنهاد ممنوعیت را به شورای اقتصاد ارائه کنند و بعد تصویب توسط این شورا به مرحله اجرا می‌رسید.


بیشتر بخوانید:


او درباره اعمال محدودیت‌های صادراتی برای تنظیم بازار گفت: اگر روال و مسیر قانونی انجام شود ،مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد. آیین نامه‌ای به نام حمایت‌ از شرکت‌های زنجیره تامین وجود دارد که اگر بر مبنای این آیین نامه کالاهای اساسی کشور را تامین کنند نباید اختلالی در تعهدات صادراتی آن‌ها ایجاد شود.

این مقام مسئول گفت: ما امروز بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم که فاصله زیادی با اهداف ما دارد. تنها کشورهای همسایه ما پتانسیل واردات صد میلیارد دلار واردات کالا را از ما دارند بدون آن که سختگیرانه و در فضای رقابتی کار کنیم. ما مزیت نسبی داریم و تا ۴ سال آینده ۳۵ میلیارد دلار افزایش صادرات خواهیم داشت.

پیمان پاک گفت: صادرات نقش اول را در سیاست‌های تولید و تجارت دارد و اگر ما صادرات  نداشته باشیم رونق تولید و تجارت نداریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: صادرکنندگان ما به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند که برای آن‌ها برنامه ریزی کردیم. در زنجیره توسعه صادرات لجستیک اهمیت بسیاری دارد که راه‌های جایگزین، توسعه خطوط مستقیم دریایی، کانتینر‌های یخچال دار، توسعه راه آهن و توسعه گمرکات و بنادر با همراهی بخش خصوصی پایه گذار توسعه صادرات خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.