سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانمایی زمین برای احداث دهکده فرش چهارمحال و بختیاری

زمین برای احداث دهکده فرش استان چهارمحال و بختیاری جانمایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جهانبخش مرادی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تعیین مکان برای احداث دهکده فرش استان خبر داد و گفت: این زمین در محدوده چالشتر شهرکرد به زودی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی به این سازمان واگذار می‌شود.

او افزود: برای احداث این دهکده فرش استان ۳۲ میلیارد تومان اعتبار به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شده است که در صورت تصویب و تخصیص می‌توان عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

مرادی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار بافنده فرش در استان، اضافه کرد: با راه‌اندازی این دهکده بافندگان در این دهکده به صورت متمرکز مستقر می‌شوند و تمامی مراحل تولید تا صادرات فرش در این مکان ساماندهی می‌شود.


بیشتر بخوانید


او، مهمترین چالش کنونی تولید و صادرات فرش را تحریم‌ها و چند برابر شدن قیمت مواد اولیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر صادرات از طریق مبادی گمرکی بسیار کم انجام می‌گیرد و بیشتر به صورت چمدانی است.

مرادی، اعطای تسهیلات به بافندگان را از راهکار‌های کمک به بافندگان برای تامین مواد اولیه دانست و افزود: در این راستا دو میلیارد تومان تسهیلات برای این بخش درنظر گرفته شده و به هر متقاضی دارای مجوز تا سقف ۳۰ میلیون تومان با بهره بانکی شش درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.