سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز گردهمایی دبیران ستادهای امر به معروف خراسان رضوی در مشهد

نخستین گردهمایی یک روزه دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های خراسان رضوی در محل سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی رضایی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی تبیین رویکرد‌های جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای دبیران استانی و اجرای آن برای دستور العمل‌های آینده است.

او افزود: در این همایش، برنامه‌های کاری مد نظر ستاد به دبیران شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود در گذشته رویکرد ستاد بیشتر انفعالی بود، اما رویکرد جدید، مطالبه‌گری و نظارت بیشتر است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین توجیه بیشتر قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به ویژه مفاد مرتبط با حوزه مطالبه گری و نظارت در این همایش مد نظر است که در این مواد امر به معروف و نهی از منکر ناظر به رفتاری علنی، بدون تجسس همراه با مراتب قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملی آن در حدودی که قانون معین کرده تنها وظیفه دولت است.

رضایی بیان کرد: بر پایه ماده پنج قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان معترض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی اشخاص شد مگر در مواردی که قانون تجویز می‌کند و هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب و جرح و قتل مبادرت کند و ارتکاب این اعمال، پیگرد و مجازات قانونی دارد و از طرفی اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و ایجاد مانع برابر امر به معروف و نهی از منکر به موجب قانون جرم شناخته می‌شود.

او تصریح کرد: در حوزه مطالبه گری و نظارت، اولویت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر توجه به معروفات و ترویج آن‌ها در سطح جامعه است هدف توجه به مطالبه گری و نیازمندی‌های مردمی است و حذف منکرات در رتبه بعدی قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تاکید کرد: در این نشست که نخستین نشست فصلی ستاد نیز محسوب می‌شود بر پایه رویکرد‌های جدید کشوری برنامه‌های ستاد استانی برای اجرا در سال ۱۴۰۱ تدوین می‌شود.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.