سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‍ تأمین انرژی محیط زیست از محل سلول‌های خورشیدی

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سلول‌های خورشیدی برای تأمین بخشی از مصارف اداره کل، نصب و راه اندازی شد.

وحید پور مردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برنامه تغییر منابع انرژی از سوخت‌های فسیلی به منابع انرژی پاک و تجدید پذیر، پس از تأمین برخی منابع مالی در دستور کار محیط زیست استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بمنظور کاهش آلاینده‌های ناشی از مصارف سوخت‌های فسیلی و الگوی سازی مصرف این گونه منابع انرژی برای ادارت و سازمان‌ها در جهت تنویر و فرهنگ سازی، پنل‌های خورشیدی درمحل بام این اداره کل نصب و راه اندازی شد.

پورمردان تصریح کرد: از دیگر برنامه کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در اداره کل، خرید و بکارگیری موتور‌های برقی در اداره کل می‌باشد و از سویی برای برخی از مصارف خودرویی اختصاص خودرو‌های کم مصرف از اولویت‌های این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: گسترش فرهنگ زیست محیطی و توسعه این نگرش در کنار مزایای اقتصادی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در گوشه گوشه استان امروزه به چشم می‌خورد و هر روز شاهد راه اندازی نیروگا‌های خورشیدی در سطح استان هستیم.

وی گفت: احداث نیروگاه خورشیدی گوهر کوه در استان علاوه بر گسترش فرهنگ استفاده از این دسته از انرژی‌های و مزایای اقتصادی آشکار و پنهان، یکی از عوامل شناسایی این انرژی‌ها در بین مردم است و گسترش فرهنگ زیست محیطی را رونق می‌دهد، که حضور استاندار محترم استان در آیین کلنگ زنی این نیروگاه نوید بخش این نگاه مسئولین استانی به حوزه مذکور است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.