سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ درصد شکایت ها از وکلا در خراسان رضوی به فرایند رسیدگی منجر می‌شود

اغلب شکایات از وکلا ناشی از اطلاعات نادرست و ابهامات از حقوق بین وکیل و موکل است و کمتر از ۳۰ درصد از پرونده‌ها و شکایات مربوط به وکلا در سال به فرایند رسیدگی منجر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خراسان رضوی گفت: به همین خاطر روزانه یک وکیل در بخش مشاوره مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به شاکیان حضور دارد.

او افزود: واحد صلح و سازش این مرکز نیز با هدف تقویت عدالت ترمیمی فعال شده تا بتوان از ظرفیت صلح و سازش بین شاکی و متشاکی برای حل مشکل استفاده کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خراسان رضوی ادامه داد: با این اقدامات، پرونده شکایات به حداقل کاهش می‌یابد، به طوری که سال گذشته از ۱۰۰ پرونده در این بخش فقط ۱۲ پرونده به دادسرا ارجاع شد و بقیه در مراحل اول و دوم بررسی به مصالحه ختم شد.

غفوری بیان کرد: دوشنبه‌های هر هفته نیز یک وکیل به صورت رایگان در دفاتر تسهیلگری حاشیه شهر مشهد برای پاسخگویی و مشاوره به شهروندان حضور دارند و خدمات حقوقی را به صورا رایگان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.