سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه همدان:

حفظ جامعه اسلامی در سایه امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه همدان گفت:بر اساس آیات قرآن آنچه باعث حفظ جامعه اسلامی و نگهداری جامعه در صراط مستقیم می‌شود، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی,امام جمعه همدانامروز در دیدار با اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به اینکه برخی از مطالبه گری‌ها در کشور، به علت رعایت نکردن مسائل فقهی، خلاف شرع است، گفت: لازم است تا ضوابط اخلاقی در حوزه امر به معروف و بویژه عرصه مطالبه گری به درستی برای فعالان این حوزه تبیین شود.

او بهترین امت از نظر قرآن کریم را جامعه‌ای عنوان کرد که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر توجه دارد و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن آنچه باعث حفظ جامعه اسلامی و نگهداری جامعه در صراط مستقیم می‌شود، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امیدواریم در قیامت مدیون این فریضه الهی نشویم. گفت: نباید اجازه سوق پیدا کردن جامعه به سمت ناهنجاری‌ها و ترویج فرهنگ سکوت در برابر ناهنجاری‌ها را در جامعه بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه ۲۲ مجموعه مطالبه‌گر زیر نظر ستاد امر به معروف استان همدان، به صورت تخصصی در موضوعات مختلف در حال فعالیت هستند، مطرح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط ستاد و معاونت مطالبه‌گری، هر یک از این مجموعه‌ها به صورت تخصصی نسبت به مسائل روز ورود‌های خوبی تا به حال داشته‌اند.

او با تاکید بر لزوم هم‌افزایی بین فعالان عرصه امر به معروف، خاطر نشان کرد:مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر متشکل از افراد با تجربه و پیشکسوت است که می‌توانند با ورود در میدان عمل، اتفاقات مبارکی را در عرصه مطالبه‌گری رقم بزنند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انتظار بر این است که این مجموعه خود را درگیر ساختار‌ها و چارچوب‌ها نکند، اظهار داشت: آنچه امروز در جامعه احساس می‌شود، تبدیل مطالبه‌گری به یک فرهنگ عمومی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: از دیگر خلا‌هایی که در عرصه امر به معروف و مطالبه‌گری می‌توان نام برد، نبود ضوابط و قواعد فقهی تدوین شده در مطالبه‌گری‌ها است، موضوعی که در سراسر کشور با آن روبرو هستیم.

 او با اشاره به اینکه برخی از مطالبه گری‌ها در کشور، به علت رعایت نکردن مسائل فقهی، خلاف شرع است، گفت: لازم است تا ضوابط اخلاقی در حوزه امر به معروف و بویژه عرصه مطالبه گری به درستی برای فعالان این حوزه تبیین شود.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.