سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب‌های بوشهر پایش می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: طرح پایش زیست محیطی تالاب‌های استان برای بررسی کیفیت آبی آن‌ها اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: به علت اهمیت اطلاع از وضعیت آلایندگی و کیفیت زیست‌بوم‌های تالابی برای شناسایی بهتر منابع آلاینده و پیشگیری از آلودگی تالاب‌ها، پایش تالاب‌های استان در چهار تالاب مهم حله، دیر نخیلو،‌مند و نایبند آغاز و شاخص‌های مهم آلایندگی سنجش خواهد شد.

او افزود: در پایش تالاب‌ها در دوره زمانی مشخص از ایستگاه‌های تعیین شده نمونه برداری می‌شود و پس از آزمایش‌های لازم، نتایج بررسی وضعیت و میزان آلایندگی تالاب‌ها مشخص خواهد شد. این کار با حمایت شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان حامی «حرا» انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: تالاب‌ها زیست‎بوم‌های ارزشمندی هستند که کارکرد‌ها و فواید فراوانی دارند و نقش مهمی در آب و هوای منطقه‌ای و زندگی جامعه محلی ساکن در حاشیه تالاب‌ها ایفا می‌کنند.

قلی‌نژاد عنوان کرد: تالاب‌‌ها زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری هستند و تخریب و آلودگی آن‌ها خسارت‌های فراوان و گاه جبران ناپذیری خواهد داشت. بنابراین حفاظت از تالاب‌ها بسیار مهم و ضروری است و موفقیت در حفاظت از این زیست‌بوم‌های ارزشمند نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و همراهی مردم است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.