سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد زاهدان شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در همایش منادیان وحدت وارد زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه و شماری از مسوولان استان قرار گرفت.

در این سفر حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وزیر فرهنگ و ارشاد را همراهی می‌کند.

حضور در گلزار شهدای زاهدان، دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و شرکت در همایش منادیان وحدت از جمله برنامه‌های سفر یکروزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زاهدان است.

  سیستان و بلوچستان با دارا بودن طوایف و قبایل مختلف که تلفیقی از ۲ مذهب اسلامی به نام تشیع و تسنن هستند سالیان متمادی است که بدون هیچ گونه مشکل و یا خصومتی در کنار یکدیگر بطور کاملا مسالمت آمیز زندگی می کنند، مردمانی که هیچ گاه داشتن مذهبی متفاوت دلیلی برای کدورت و یا دلخوری بین آنان نبوده است.

مردان و زنان شیعه و سنی چون خواهران و برادران دینی همواره حامی و پشتیبان یکدیگر در تمام زمینه ها و امور روز مره زندگی بوده‌اند و همین اتحاد و همدلی تاکنون توطئه ها و نیرنگ های دشمنان را خنثی کرده و چون سدی مستحکم در مقابل هجمه های سخت و نرم آنان عمل کرده است.

در سیستان و بلوچستان داشتن مذهبی متفاوت دلیلی بر دوری و کدورت نیست و در بسیاری از طوایف و قبایل این استان در یک قوم و حتی در یک خانواده هم از مذهب شیعه و هم اهل سنت وجود دارد که این امر همبستگی، تعامل و ارتباطات قومی و قبیله‌ای این اقوام با یکدیگر را به زیباترین شکل نشان می‌دهد.

مردمان سیستان و بلوچستان همواره با پیروی از سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) اصل اتحاد و همبستگی را مدنظر داشته و به آن اعتقاد قلبی و عملی دارند.

برقراری پیوندهای خانوادگی در سیستان و بلوچستان رواج دارد و هیچگاه داشتن مذهب متفاوت مانعی بر انجام وصلت های خانوادگی و ازدواج دختران و پسران نبوده است.

پیوند شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان به قدری عمیق است که به سختی تشخیص شیعه از سنی و سنی از شیعه امکان پذیر خواهد بود امری که خود نشان از وحدت این مردمان دارد.

مردم مرزدار و غیور سیستان و بلوچستان فارغ از هر گویش و مذهبی سالهاست که از خاک و میهن خود دفاع می کنند و در این راه خون بسیاری از شهدای شیعه و سنی در هم آمیخته است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.