سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان:

صلح و سازش پایانی پسندیده برای خروج از اختلافات دارد

باوی گفت: صلح و سازش یک هنر و مهارت خاصی است که پایانی پسندیده برای خروج از اختلافات دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا باوی معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان در دیدار مسلم رحیمی مدیر کل صدا و سیمای استان گفت: صلح و سازش ریشه در ابعاد شخصیتی و ظرفیت‌های اخلاقی دارد و شورا‌های حل اختلاف در این عرصه با ظرافت و بهره گیری از تجارب بزرگان و رییش سفیدان، دعاوی را به صلح و سازش می‌رسانند.

او افزود: با توجه به تنوع قومیتی در استان روش‌های بومی حل اختلاف مانند آئین فصل در بین قوم عرب، خون بس در بین قوم لر و بختیاری و مسائل از این قبیل در خوزستان وجود دارد که باید این آئین‌ها به مردم معرفی و به عنوان الگو در کشور استفاده و بهره برد.

باوی بیان داشت: تعامل و همکاری سازنده صدا و سیما مرکز خوزستان با معاونت توسعه حل اختلاف استان می‌تواند در سوق دادن دعاوی به صلح و سازش و توسعه فرهنگ اصلاح ذات البین اثر بخش باشد و تولید برنامه‌های با محتوا و جذاب تلویزیونی در زمینه صلح و سازش، علاوه بر اثر بخشی آن در کاهش جرائم، فرهنگ اصلاح ذات البین در جامعه را نهادینه می‌کند.

رحیمی مدیر کل صدا و سیمای خوزستان نیز گفت: نشان دادن فنون حل و فصل دعاوی برای نسل جوان تاثیر بسزایی دارد و در کاهش اختلافات و ایجاد روحیه بخشش و گذشت نقش مهمی ایفا می‌کند و صدا و سیما استان آمادگی دارد که در خصوص آثار ماندگار صلح وسازش، تاثیر گذاری آن و ترویج این فرهنگ برنامه‌های تخصصی و مطلوبی بسازد و بخش برای مخاطبان نماید.

او بیان داشت: در نظر داریم برنامه‌های از تلاش، خدمات و زحمات ارزشمند اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان، سران عشایر و مصلحین در امر مصالحه را مستند سازی و این عزیزان را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.