سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صید ۶۷۰۰ تن ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی

صیادان آذربایجان غربی امسال ۶۷۰۰ تن ماهی از منابع آبی استان صید می‌کنند

محمدباقر قریشی مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: در سال گذشته در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی استان صید شده و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی برسد.

قریشی افزود: وجود منابع آبی غنی و متنوع در آذربایجان غربی باعث شده رتبه اول کشوری را در تولید و برداشت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان ها‌ی غیر ساحلی به خود اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه‌های مرزی استان بالغ بر یک میلیون دلار بوده، اما امسال باتوجه به شرایط پیش آمده این رقم کاهش یافته است.

قریشی درخصوص میزان صادرات مازاد تولید آبزیان استان نیز یاد آور شد: علاوه بر مصرف داخلی بیش از ۱۰۰تن نیز انواع آبزیان به کشور‌های عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه بیش از ۷.۵میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مراکز تکثیر و تولید شده و به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار منابع آبی نیمه طبیعی استان رهاسازی می‌شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
م
۰۶:۵۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
خدا بده برکت