سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول اداره تبلیغات اسلامی دزفول:

ائمه جماعات مساجد به عنوان امامان محله‌ها تعیین شدند

خاکی گفت: با توجه به جایگاه مساجد تلاش بر این است که این اماکن مقدس به عنوان محور محله‌ها قرار گیرند و به کانون توجه تبدیل شوند.  

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام احسان خاکی مسئول اداره تبلیغات اسلامی دزفول گفت: با توجه به جایگاه مساجد تلاش بر این است که این اماکن مقدس به عنوان محور محله‌ها قرار گیرند و به کانون توجه تبدیل شوند و برترین امام محله کشوری نیز مربوط به دزفول بود که معرفی شد.

او با بیان اینکه توسعه طرح امام محله مستلزم رصد تمامی مساجد محله‌ها بود که برای این کار شورای قرارگاه مسجد متشکل از ائمه جماعات در محله‌های مختلف تشکیل شد، افزود: تبیین جایگاه امام جماعت مبتنی بر مسجد تراز انقلاب اسلامی و قوانین مصوب جمهوری اسلامی را از اهداف طرح امام محله است.

حجت الاسلام خاکی تصریح کرد: امام جماعت رئیس هیات امنا و مسئول مسجد است تا آن را فعالتر کند و اخیرا برنامه‌ای در مهرشهر دزفول برگزار و مقرر شد امام جماعت افراد و ظرفیت‌های محله را شناسایی و برای رفع مشکلات محله تلاش کند و در حال حاضر در مرحله آمایش طرح هستیم تا مساجد و امامان جماعت را شناسایی و در زمینه ارتقا و رشد آن‌ها گام برداریم.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی دزفول ادامه داد: مسجد باید به جایگاه خود در صدر اسلام برگردد و توانایی رفع معضلات محله‌ای و نوعی حکمرانی محله‌ای را داشته است و یکی از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی قرارگاه مسجد است که در زمینه سازماندهی اهداف اداره تبلیغات اسلامی و برنامه ریزی برای مساجد تشکیل شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.