سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری اَره به دستان غیر مجاز درختان جنگلی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره گفت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دو خاطی را که اقدام به قطع ۳ اصله درخت خودرو بید در منطقه سارال و چهل چشمه کرده بودند شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مسعود عسگری رییس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره اظهار کرد: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در جریان گشت و کنترل منطقه و پایش زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده استان، مشاهده کردند که دو نفر بدون هرگونه مجوز قانونی مبادرت به قطع ۳ اصله درخت بید خودرو کرده و به قصد قاچاق و انتقال، آن‌ها را قطعه قطعه می‌کردند.

او افزود: درختان قطع شده از نوع خودرو و منابع ملی در منطقه حفاظت شده بود و از این خاطیان علاوه بر درخت‌ها، یک اره برقی نیز کشف و توقیف شد و پرونده آن‌ها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره گفت: هر گونه برداشت بدون بی ضابطه از منابع ملی و بهره برداری از آن در مناطق بدون مجوز قانونی ممنوع است و وفق قوانین و مقررات مربوطه با افراد خاطی برخورد می‌شود.

درختان کارخانه‌های سازنده اکسیژن هستند و با جذب دی اکسیدکربن عملکردی حیاتی برای کاهش آلودگی و تلطیف هوا دارند و به عنوان تثبیت کننده خاک نقشی اساسی در جلوگیری از ایجاد سیل در طبیعت ایفا می‌کنند؛ اما متأسفانه افراد سودجو حتی به این درختان هم رحم نمی‌کنند و کمر همت بسته اند تا این ارزش‌های حیاتی را ریشه کن کنند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: دستگیری ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.