به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، تقریبا شش ماه است که اپل ویژگی جدیدی برای حریم خصوصی را به آیفونها اضافه کرده است که با قابلیت شفافیت ردیابی، به کاربر این امکان را میدهد که به برنامهها اجازه نمایش تبلیغات مرتبط را بدهد. در حال حاضر، فایننشال تایمز گزارش میدهد که این تغییر در حریم خصوصی به رشد تجارت تبلیغاتی اپل کمک کرده است.
از زمان تغییر حریم خصوصی، تجارت تبلیغاتی اپل بیش از سه برابر رشد کرده است. در همین رابطه شرکت تحقیقاتی تلفن همراه Branch گزارش میدهد که در حال حاضر ۵۸ درصد از بارگیری برنامههای داخلی آیفون پس از کلیک روی آگهی انجام شده است، در صورتی که یک سال پیش این عدد فقط ۱۷ درصد بود.
در حال حاضر بازار تبلیغات برنامههای تلفن همراه به سرعت در حال رشد است. شرکت تحلیل گر AppsFlyer برآورد کرده است که هزینه برنامههای تلفن همراه، برای گوشیهای آیفون و اندروید در سال ۲۰۱۹، ۵۸ میلیارد دلار بوده و تا سال آینده دو برابر خواهد شد و انتظار میرود به ۱۱۸ میلیارد دلار برسد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/