سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری بوشهر از ایجاد بازارچه‌ های تولید تا مصرف استقبال می‌کند

شهردار بوشهر گفت: طرح اتاق اصناف برای راه‌اندازی بازارچه ‎های تولید تا مصرف، گام مهمی در رضایت شهروندان است و شهرداری نیز با آغوش باز از آن استقبال می‎کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین حیدری شهردار بوشهر در نشست با رئیس اتاق اصناف این شهر بیان کرد: بحث مدیریت پسماند از دیرباز در بوشهر مطرح بوده و شورا و شهرداری در تلاش هستند تا به عنوان یک سرمایه‎ پایدار از آن استفاده شود.

او افزود: پسماند در بوشهر هنوز از مبدا تا مقصد بخوبی تفکیک نشده است و باید برای این کار، برنامه داشت.

شهردار بوشهر همچنین به اهمیت ساماندهی بازار اشاره کرد و ادامه داد: برای نمونه در بوشهر بازار‌های ماهی‌فروشان، البسه و خرمافروشان نزدیک به هم است که باید با ایجاد زیرساخت مناسب برای ساماندهی آن‌ها اقدام شود.

حیدری عنوان کرد: شهرداری بندر بوشهر در این زمینه آماده هرگونه همکاری با اتاق اصناف بوشهر است تا بهترین راهکار و برنامه‎های ممکن را اجرایی کند.

او با اشاره به طرح اتاق اصناف برای راه‌اندازی بازارچه‎های تولید تا مصرف، گفت: این طرح گام مهمی در رضایت شهروندان است و شهرداری نیز با آغوش باز از آن استقبال می‎کند.

رئیس واحد حقوقی شهرداری بوشهر نیز گفت: جمع آوری ضایعات به دست افراد منع شده که این موضوعی قانونی است و دستگاهی نیز اجازه صدور پروانه در این زمینه ندارد.

علیرضا نوری در خصوص صدور پروانه ساختمان‌های تجاری هم بیان کرد: حدود ۵ سال است که شهرداری برای صدور پروانه ساختمان‌های تجاری داشتن سرویس بهداشتی را الزامی کرده و برای مجتمع‎های بیشتر از ۱۰ واحد نیز مالک را به ساخت نمازخانه موظف کرده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق اصناف بوشهر نیز گفت: اکنون در شهر و شهرستان بوشهر به ترتیب ۱۰ هزار و ۱۲ هزار واحد صنفی در قالب ۲۵ اتحادیه فعالیت دارند که نقشی مهم و اساسی در سطح شهرستان ایفا می‎کنند.

مصطفی گراشی افزود: اتاق اصناف برای همکاری با شهرداری اصرار بیش از حدی داشته است که شاید این اصرار زیاد گاهی شک و شبهه‌ای ایجاد کرده باشد، اما این دغدغه تنها برای کمک به مدیریت شهرداری در پیشبرد امور بوده است.

او بیان کرد: درباره مدیریت پسماند انتظار است شهرداری بوشهر الگو‌های موفق اجرا شده در کشور را اجرایی کند و شرایطی پیش بیاید که کسبه نیز درباره عوارض پسماند عملکرد مناسب‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.