سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان همدان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امنیت غذایی در اولویت برنامه‌های نظام و وزارت کشاورزی، و مکانیزاسیون از پارامتر‌های اصلی ارتقاء بهره‌وری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصوررضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به در اولویت بودن امنیت غذایی برای نظام و وزارت کشاورزی، گفت:افزایش بهره‌وری تضمین کننده امنیت غذایی و مکانیزاسیون هم  از پارامتر‌های اصلی ارتقاء بهره‌وری است.

او در مراسم گشایش هجدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات، گفت: هر سال به رغم محدودیت‌های موجود به خصوص محدودیت‌های ناشی از کرونا، نمایشگاه بین المللی همدان، سنگ تمام گذاشته و نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی را برگزار می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با قدردانی از صنعت‌گران و تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه ادامه داد: بیش از ۲۷ درصد از اشتغال و ۲۹ درصد ارزش افزوده بخش اقتصاد استان همدان به کشاورزی اختصاص دارد.

رضوانی جلال تصریح کرد:بیش از ۱۱۷ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در این استان فعالیت می‌کنند که خوشبختانه فعالان این عرصه در استان از کشاورزان و بهره‌برداران پیشرو کشور هستند و  یکی از دلایل برگزاری هر ساله این نمایشگاه، استقبال خوب کشاورزان است.

او افزود: در سال‌های اخیر ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی از یک و دو دهم اسب بخار در هر هکتار به بیش از ۲ رسیده است که عددی بسیار خوب است و از میانگین کشوری که یک و هشت دهم اسب بخار در هر هکتار است، بیشتر است.

رضوانی جلال بیان کرد: یکی از عوامل کمک کننده به تامین امنیت غذایی بهره‌وری است و یکی از اصول اولیه در بهره‌وری مکانیزه کردن تولید است و بخشی از فرآیند مکانیزاسیون مربوط به آبیاری است که خوشبختانه در استان همدان ۱۶۰ هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده و استان را به یکی از استان‌های برتر در این حوزه تبدیل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: استان همدان با تولیدی در حدود ۵ میلیون تن، بیش از ۴ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند که نسبت به مساحت اراضی کشاورزی موجود تولید مناسبی است و  امیدواریم این نمایشگاه علاوه بر ارتقا دانش کشاورزان، بتواند باعث ارتقا کمی و کیفی عملکرد مزارع شود.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.