سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان بابایی مطرح کرد؛

بستری ۷۵۰ هزار بیمار کرونایی در پیک پنجم کرونا/ باید برای مقابله با موج ششم آماده باشیم

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در پیک پنجم ٧۵٠ هزار بستری و ٣٠٠ هزار بیمار هم بستری موقت بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: پیک پنجم زمانی اتفاق افتاد که سالمندان و کادر درمان واکسن زده بود و بیشترین میزان بستری و فوتی تا پیک چهارم و بخشی در پیک پنجم مربوط به سنین بالای ۶٠ سال بود و انتظار داشتیم پیک پنجم خفیف تر از پیک چهارم باشد اما اینطور نبود و تعداد بستری ها ٢ تا ٣ برابر پیک چهارم در استانها بود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: اکنون ١٨ هزار بیمار بستری داریم و ۴ هزار بیمار در بخش ویژه هستند و یک هزار بیمار در شرایط بحرانی هستند و ما در پیک پنجم ٧۵٠ هزار بستری و ٣٠٠ هزار بیمار هم بستری موقت بودند و در کلینیک سرپایی درمان شدند و در مجموع بیش از یک میلیون بیمار مراجعه کننده برای بستری و درمان در بیمارستان‌ها در پیک پنجم داشتیم.

جان بابایی بیان کرد: ساده انگاری و خوش خیالی باعث می شود که یک دفعه دچار غفلت شویم و در ٢ هفته اخیر در برخی استان‌ها کمی روند افزایشی در سرپایی داریم و این روزها شاهد هستیم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است و سالن های عروسی و رستوران باز و پر هستند و رعایت نکات بهداشتی کم شده است و وقتی عادی انگاری صورت می‌گیرد نگرانی موج ششم وجود دارد و ما باید آماده باشیم اگر آماده نباشیم.

وی بیان کرد: ما همیشه در مواجهه با پیک‌های کرونا دیر وارد عمل می‌شدیم و دیرتر تصمیم گیری گرفته می‌شد و تعطیلی ها با تاخیر صورت می گرفت و همه تصمیمات باید اکنون گرفته شود تا پیک ششم غافلگیر نشویم.

جان بابایی با بیان اینکه خوشبختانه واکسن های ایرانی کرونا بسیار مطمئن هستند، افزود: از آنجایی که مسئول پیگیری عوارض واکسن هستم، چنانچه عارضه ای رخ بدهد، پرونده ها را تک تک بررسی می کنیم.
 
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: خطر ناکترین زمان برای مردم زمان بدون ماسک است.  هنوز درمان موثری برای بیماری کرونا در دسترس نیست و هیچ واکسنی اثر بخشی صد درصد ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.