سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان رتبه دوم دقت در معاینه فنی خودرو‌های سنگین کشور را کسب کرد

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان سمنان گفت: پایش مداوم و تشدید نظارت‌ها از سوی این اداره، سمنان را در شاخص دقت در مراکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین به جایگاه دوم ارتقا داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی رجایی‌فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان سمنان ابراز داشت: طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹ هزار ناوگان حمل و نقل سنگین از مراکز معاینه فنی استان سمنان خدمات دریافت کردند.

او  با بیان اینکه به منظور دستیابی به ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای و کاهش تصادفات، نظارت‎های میدانی و سیستمی بر روی ناوگان انجام می‎‌شود، گفت: ۵۰ درصد خودرو‌های مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی سنگین این استان در مرحله نخست مردود شدند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، آمار مذکور را نشانگر اثربخشی تشدید نظارت‌ها و پایش مداوم سامانه معاینه فنی از سوی اداره ایمنی و ترافیک و به تبع آن دقت عمل مضاعف مراکز معرفی کرد.

او همچنین از مراجعه ۱۹ هزار ۱۸۸ مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی تحت پوشش در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: ۲۷ درصد ناوگان مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی در استان سمنان موفق به اخذ معاینه فنی نشدند.

رجایی‌فرد به اهمیت نقش عملکرد صحیح مراکز در ارتقاء ایمنی اشاره و ابراز امیدواری کرد که با افزایش احساس مسئولیت از سوی رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر، مراکز معاینه فنی سنگین و سایر عوامل تاثیرگذار در کنترل سلامت فنی خودرو‌ها و ایمنی تردد حمل و نقل، گام‌های موثری در افزایش ایمنی سفر‌های جاده‌ای و کاهش تصادفات برداشته شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.