سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آژانس ملی محیط زیست انگلیس: حوادث طبیعی بسیار بدتری در انتظار انگلیس است

کمتر از یک ماه مانده به شروع کنفرانس تغییرات اقلیم به میزبانی انگلیس، آژانس ملی محیط زیست این کشور از بحران آب ایجاد شده در اثر تغییرات اقلیمی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، آژانس محیط زیست انگلیس می‌گوید تابستان‌های گرمتر و بارش‌های کمتر که همگی در نتیجه تغییرات اقلیم ایجاد شده اند، خطر خشکسالی و کمبود جدی آب را در انگلستان افزایش می‌دهد.

این آژانس دولتی در هشداری جدی پیش از شروع اجلاس تغییرات اقلیم در ماه نوامبر اعلام کرده است که به خاطر بحران تغییر اقلیم، انگلیس باید توجه بیشتری نسبت به مسئله تامین آب نشان دهد.

جیمز بیوان، مدیر اجرایی آژانس محیط زیست بیان کرد: برای جلوگیری از «آرواره‌های مرگ» باید سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت بگیرد.

آرواره مرگ اصطلاحی است که به نقطه‌هایی در نمودار‌های برنامه‌ریزی شرکت آب اشاره می‌کند که در آن تقاضا بیش از عرضه است.
جیمز بیوان در ادامه با اشاره به جدی بودن مسئله کمبود آب گفت: درست است که کیفیت خوب آب امری ضروری است، اما کمیت مناسب آن امری حیاتی است. هرچقدر که در حال حاضر بر مورد اول تاکید داریم، در آینده باید به مورد دوم توجه کنیم.

این مدیر اجرایی آژانس محیط زیست انگلیس گفت: ما می‌دانیم برای جلوگیری از آرواره‌های مرگ باید چه کنیم: تقاضا را کاهش دهیم. این امر با استفاده کمتر، اما موثرتر از آب اتفاق می‌افتد. همچنین می‌توان با سرمایه‌گذاری در زیرساخت مناسب، عرضه را نیز افزایش داد. این بدین معناست که ما باید راهبردی، ریشه‌ای و بلند مدت فکر کنیم.

آژانس دولتی محیط زیست انگلیس تخمین زده است که انگلیس تا پایان سال ۲۰۵۰ شاهد کاهش ۱۵ درصدی بارش باران خواهد بود. این رقم تا سال ۲۰۸۰ به ۲۲ درصد می‌رسد.

گفته می‌شود اگر از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۵۰ اقدام خاصی در این زمینه صورت نگیرد، انگلیس با کمبود روزانه بیش از ۳.۴ میلیارد لیتر آب برای مصارف عمومی مواجه خواهد بود.

در گزارشی که این سازمان هفته گذشته به بوریس جانسون تحویل داده، قید شده که حوادث طبیعی بیشتر و بدتری مثل سیل‌های شدیدتر و کمبود آب جدی‌تر انگلیس را تهدید کرده و وقوع آن‌ها در آینده اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

در این هشدار که به طور تلویحی بیان می‌کند «سازگار شو یا بمیر» آژانس به دولت اعلام کرده است که اقداماتی برای سازگاری با شرایط جدید اتخاذ کند. در این گزارش گفته شده است که کمبود آب به اندازه افزایش کربن جدی است.

جیمز در آخر گفت هرچند اقدامات کشور‌هایی که در کنفرانس تغییرات اقلیم شرکت می‌کنند موفقیت‌آمیز بوده است، اما نمی‌تواند جلوی تغییرات اقلیم یا تمام عوارض آن را بگیرد.

او گفت: «حتی اگر تمام جهان همین امشب انتشار کربن را متوقف کند باز هم برخی تغییرات اقلیمی غیر قابل بازگشت اتفاق افتاده اند. ما باید به عنوان یک ملت برای خطرات و شوک‌های احتمالی آینده که زندگی‌مان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، آماده باشیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.