سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میثاق وحدت میان اهل تشیع و تسنن خراسان جنوبی

به مناسبت هفته وحدت نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین تشیع و تسنن خراسان جنوبی در شهرستان درمیان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  حجت‌الاسلام حسینی مشاور سازمان تبلیغات اسلامی کشور در جلسه نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین تشیع و تسنن گفت: امروز، مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام، وحدت و همدلی است و دولت‌های اسلامی و مسلمانان با حفظ وحدت می‌توانند نام اسلام را در جهان سرافراز نگه دارند.

 وی افزود: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره) هر فرصتی را از دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی گرفته است و هفته وحدت، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای گرامیداشت یاد پیشگامان اتحاد اسلامی از جمله معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: نامگذاری هفته وحدت و تاکید بر برگزاری جشن‌های مختلف در میان امت اسلام و ملت ایران، خود گویای اهمیت این موضوع است که باید همواره به آن عنایت خاص داشت.

حجت‌الاسلام خزاعی امام جمعه درمیان هم گفت: پیروان مذاهب اسلامی از این ایام متبرک ماه ربیع الاول به عنوان زمانی مغتنم در راستای تقویت پایه‌های وحدت و انسجام در بین کشور‌های اسلامی بهره گیرند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه هم از هفته وحدت به عنوان میراث ماندگار امام خمینی (ره) نام برد و گفت: از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر (ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به ابتکار امام خمینی (ره) به نام هفته وحدت نامگذاری شد.

مولوی عبداللهی افزود: حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری ایام ولادت رسول الله (ص) به روایت اهل سنت و جهان اسلام را متوجه بنیادی‌ترین اصل اسلام، یعنی اتحاد کرد.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: اهل تسنن ، هفته وحدت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.