سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات فنی خودرو؛

نکاتی ساده در خصوص استفاده بهینه از رادیاتور و شناسایی معایب جوش آوردن خودرو

در این گزارش نکاتی در مورد نحوه نگهداری درست از رادیاتور اتومبیل گفته شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رادیاتور را می توان یک دستگاه خنک کننده ضروری در خودرو دانست که مایع خنک کننده را در اطراف موتور خودرو به گردش در می آورد. حال تصور کنید رادیاتور بیش از حد گرم شده و ماشین در یک بزرگراه شلوغ یا در یک سفر خانوادگی خراب شود.

به جرات می توان گفت که این اجزای مهم باید مرتباً بررسی شوند تا از بروز حوادث جلوگیری شود. در این گزارش نکاتی در مورد نحوه نگهداری از رادیاتور اتومبیل گفته شده است که می تواند به نگهداری درست از خودرو کمک کند.

برای جلوگیری از ایجاد هزینه‌های غیر ضروری، نیاز است که اتومبیل خود را به طور مرتب سرویس کنید و مرتباً آب رادیاتور را چک کنید. این کار کمک می‌کند تا همیشه سطح ضد یخ صحیح حفظ شود، در نتیجه از انجماد آب یا افزایش نقطه جوش مایع خنک کننده موتور جلوگیری می‌شود تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود.

سلامت یک رادیاتور باعث می شود عمر یک خودرو به خوبی حفظ شود به شرط اینکه موتور و سیستم خنک کننده آن حفظ شده باشد. اگر وسیله نقلیه بیش از حد داغ شود، موتور از کار می افتد و تعویض آن هزینه زیادی برای راننده خواهد داشت. 

یکی از دلایل جوش آوردن خودرو، اضافه بار در آن است ، به معنای دیگر هرچه بار خودرو زیاد باشد، رادیاتور به خنک کردن ماشین بیشتر نیاز دارد. اضافه بار یکی از دلایل اصلی گرم شدن بیش از حد موتور است، زیرا بار موتور افزایش می‌یابد.

هر هفته سطح آب رادیاتور را بررسی کنید، رادیاتور را با آب سرد پر نکنید، مخصوصاً وقتی خودرو دما دارد. منتظر بمانید تا ماشین خنک شود و سپس در صورت لزوم، آب را به آن اضافه کنید. آب سرد روی سرسیلندر‌های آلومینیومی تأثیر منفی می‌گذارد و حتی ممکن است باعث ترک خوردن آن‌ها شود که تعمیر آن هزاران راند هزینه دارد.

در حالی که مایع خنک کننده موتور و ضد یخ مشابه هستند، مایع خنک کننده موتور جدیدترین محصول در بازار است؛ این مایع حاوی مواد افزودنی است که از یخ زدگی سیستم خنک کننده جلوگیری می‌کند، نقطه جوش را کاهش می‌دهد و با پوشش و محافظت از سیستم خنک کننده کمک می‌کند.

یکی از این افزودنی‌های مهم، افزودنی روان کننده است که به قطعات متحرک مانند ترموستات کمک می‌کند تا کار خود را انجام دهند. فقدان این افزودنی باعث چسبندگی ترموستات می‌شود یا از باز شدن درپوش فشار رادیاتور جلوگیری می‌کند و باعث گرم شدن بیش از حد موتور می‌شود.

هنگام تعویض رادیاتور قدیمی، همیشه اطمینان حاصل کنید که سیستم خنک کننده به درستی شسته شده و تمیز می‌شود. هنگام تعویض رادیاتور قدیمی هرگز انواع مختلف مایع خنک کننده موتور را مخلوط نکنید و همیشه از خنک کننده‌های با کیفیت خوب استفاده کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.