سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب یک فوریت طرح «اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی»

اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز، با تصویب یک فوریت طرح «اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به بررسی طرح «اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» پرداختند.

در ادامه، تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران درباره این طرح اظهار کرد: وضعیت جایگاه‌های سوخت رسانی تهران بسیار نامناسب است و تعداد ناظر‌ها و حایگاه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد، از سال ٨٨ که شهرداری تهران مصوبه‌ای مبنی بر انجام مطالعات جامع جایگاه‌های سوخت رسانی داشت، مطالعات صورت گرفت، اما پیاده سازی این جایگاه‌ها به شکل مطلوبی انجام نشد که دلایل متعددی داشت.

وی گفت: از مهمترین دلایل، قیمت زمین در شهر تهران بود به گونه‌ای که سرمایه گذاران قدرت تامین زمین را برای احداث جایگاه‌ها نداشتند به همین دلیل در مصوبه بعدی پیش بینی شده بود که شهرداری تهران نسبت به احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس، اقدام و یا با مشارکت بخش خصوصی این موضوع را دنبال کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: در بسیاری از مناطق به ویژه، ١، ٢، ٥، ٢١، ٩، ٣، ٧ و ٤ بیشترین کسری جایگاه‌های سوخت را داریم که در طرح پیشنهادی، مطرح شد که زمین‌های بلا استفاده شهرداری تهران، در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد تا مشکلات حل شود.

در ادامه علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که تعداد جایکاه های سوخت ما حتی نسبت به قبل انقلاب هم کمتر شده و اگر این طرح تصویب و اجرا شود، طبیعتا کمک بسیار زیادی می کند.

وی افزود: ما درباره این موضوع باید یک دستورالعمل ویژه و خاصی داشته باشیم تا به درستی انجام شود.

پس از آن، جعفر بندی شربیانی عضو دیگر شورای شهر گفت: به نظر من موضوع مهم، زمین است در مناطقی که قیمت بالا است چطور می توان جایگاه ایجاد کرد؟ و باید سازمان های دیگر هم در این طرح به میدان بیایند و دیده شوند.

در پایان، یک فوریت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.


بیشتر بخوانید

برگشت طرح «الزام شهرداری به اصلاح فرآیند‌ها و سامانه شهرسازی» به کمیسیون مربوطه


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.