سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

علم و فناوری بهترین حوزه برای سرمایه گذاری دولت‌ها است/ تعداد خوابگاه‌های متاهلی باید ۲ برابر شود

زلفی گل گفت: تنها تفاوت ما با دنیای پیشرفته در علم و فناوری است و باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زلفی گل، وزیر علوم در مراسم افتتاح خوابگاه های دانشجویی با تشکر و قدردانی از بنیاد ۱۵ خرداد برای افتتاح خوابگاه دانشجویی گفت: ابتدا جا دارد از امام و شهدا یاد کنیم به پاس وجود کمک‌هایی که بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کرده اند.

او ادامه داد: ما با دنیای پیشرفته فقط یک اختلاف داریم و آن علم و فناوری است. اگر ما برای توسعه علم و فناوری هزینه و سرمایه گذاری کننیم، دیگر هیچ تفاوتی با گذشته نداریم.

وزیر علوم گفت:ما در بدو انقلاب ۱۵۰ هزار دانشجو داشتیم اما اکنون فقط ۱۵۰ هزار دانشجوی شاغل در مقطع دکترا و در کل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو داریم. دانشگاه‌های ما جزو برترین دانشگاه‌های آسیا و بعضا جهان هستند.

او گفت: ما در زمینه سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، مسکن و همه صنایعی که به آن می‌بالیم سرمایه گذاری کرده ایم و نتیجه گرفته ایم.

زلفی گل گفت: طبق برنامه توسعه ششم قرار بود چند درصد از درآمد ناخالصی‌های کشور را برای علم و فناوری هزینه کنیم، اما فقط ۰.۵ درصد صرف توسعه علم و فناوری شده است. البته جای امیدواری است که دولت ۱۳ ام نگاه ویژه‌ای به علم و فناوری دارد و بهترین حوزه برای سرمایه گذاری علم و فناوری است.

لزوم احداث خوابگاه‌های متاهلی منتاسب با برنامه افزایش رشد جمعیت

وزیر علوم در پایان گفت: به بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام پیشنهاد میکنم توجه ویژه هم به احداث خوابگاه‌های متاهلی داشته باشند. یکی از برنامه‌های افزایش رشد جمعیت در بخش دانشگاه هاست و خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان می‌تواند به این برنامه خیلی کمک کند.

او ادامه داد: پیشنهاد بعدی من این است که تعداد خوابگاه‌های متاهلی دو برابر شود، وزرات علوم نیز با قوانینی که دارد ۵۰ درصد هزینه پروژه‌های احداث خوابگاه دانشجویی را برعهده بگیرد.


بیشتر بخوانید

احیای زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی با مشارکت بنیاد برکت


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.