سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورا و شهرداری همدل باشند/ عملکردمان در فراری دادن سرمایه‌گذاران مثبت بوده است!

استاندار بوشهر اختلاف میان شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها را آسیبی جدی خواند که باید کنار گذاشته شود و این دو نهاد با همدلی و انسجام کارها را پیش ببرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست با اعضای شورای اسلامی استان بوشهر بیان کرد:  همه ما برای خدمت به مردم دور یک میز هستیم؛ مردمی که برای حفظ انقلاب از همه دارایی خود که جانشان بود گذشتند.

او تاکید کرد: قبول مسئولیت استانداری بوشهر فقط و فقط با هدف خدمت به مردم بود زیرا از نزدیک جانفشانی و ایثارگری مردم را دیده بودم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه کشور در جنگ همه‌جانبه اقتصادی قرار دارد، افزود: باید کاری صورت گیرد که مردم مانند سربازان و افسران جنگ نظامی به  سربازان و افسران جنگ اقتصادی افتخار کنند.

محمدی‌زاده به آسیب‌های شورای شهر و شهرداری‌ها در دوره‌های پیشین اشاره کرد و گفت: اختلافات میان اعضا شوراها، شوراها و شهرداری‌ها و شوراها و دستگاه‌های اجرایی از یک سو و از سوی دیگر سوء استفاده‌های مالی که در دوره‌های پیشین فعالیت شورا پیش آمد به مشروعیت مدیریت در نظام لطمه زد.

او از اعضای شوراهای اسلامی خواست مراقب این دو پدیده باشند، اختلاف را کنار بگذارند و منسجم، متحد و همدل کار را پیش ببرند.

استاندار بوشهر معرفی نشدن شهرداران را یکی از مشکلات شوراها و شهرداری‌های استان در زمان حاضر عنوان کرد و افزود: ۴۰ شهر در استان بوشهر داریم که تا امروز حکم ۲۳ شهردار صادر شده است و بقیه یا پس از انتخاب در شورا رد صلاحیت شده‌اند، یا خودشان انصراف داده‌اند و یا اصلا شورای شهر شهردار را انتخاب نکرده است.


بیشتر بخوانید


محمدی زاده با تاکید بر اتحاد و انسجام شورا و شهرداری برای خدمت به مردم گفت: شوراها ضمن دقت لازم برای انتخاب شهردار و رای اعتماد به شهردار منتخب، در معرفی شهرداران باقی مانده در شهرهای مختلف استان تسریع کنند.

او بیان کرد: درآمدزایی و شناسایی راهکارهای مختلف با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار جدی شوراها و شهرداری ها باشد، زیرا  منابع دولتی آن‌قدر زیاد نیست که بتوان با آن نیازمندی های شهر را تامین کرد.

استاندار بوشهر از شهرداران و اعضای شوراهای شهر خواست، چند کار و طرح اصلی را مشخص، و منابع مالی را بر روی آن‌ها متمرکز کنند.

محمدی‌زاده گفت: چاره‌ای جز حضور بخش خصوصی برای توسعه شهر نداریم و باید از سرمایه‌گذاران حمایت کرد، ما هم در این زمینه کمک می‌کنیم.

او با اشاره به برخی برخوردها که باعث انصراف سرمایه‌گذاران از حضور در استان بوشهر شده است، عنوان کرد: عملکرد ما در فراری دادن سرمایه‌ها مثبت بوده است که نباید این کار ادامه پیدا کند.

در این نشست استاندار بوشهر حکم ۴ شهردار استان شامل علی زبردستیان شهردار تنگ ارم، سجاد ستوده‌منش شهردار شبانکاره، عباس مرادی شهردار بردستان و محمد حجی شهردار بندر ریگ را به ایشان اعطا کرد.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.