سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سندیکای ماده اولیه دارویی مطرح کرد؛

ارتقای سلامت جامعه در گرو رشد صنعت دارویی

موسوی گفت: رشد صنعت دارویی موجب کاهش درد و رنج بیماران و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فارمکس خاورمیانه با شعار صنایع دارویی در مسیر خودکفایی در سالن کنفرانس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این مراسم موسوی مدیرکل و رییس هیئت مدیره سندیکای مواد دارویی اظهار کرد: سندیکای ماده اولیه دارو با قدمتی ۲۰ ساله با ۷۸ عضو و با حضور ۴۶ شرکت تولیدکننده دارو که ۴۱ شرکت آن دانش بنیان ها هستند، موفق به تولید ۳۹۸ مولکول دارویی در داخل شده اند و سهم کشور از تولید دارو را به ۷۶ درصد رسانده اند، در نتیجه ایران جزو ۵ کشور اول دنیا در حوزه دارو قرار گرفته است.

او افزود: ما ۱۵ شرکت داریم که در عرصه بسته بندی فعالیت می‌کنند، براین اساس در این حوزه کاملا به خودکفایی رسیده ایم. همچنین ۱۱ شرکت در تولید مواد جانبی فعالیت دارند.

موسوی ادامه داد: رشد صنعت ماده اولیه می‌تواند پلی برای رشد صنعت دارویی کشور باشد. برای مثال صنعت داروی هندوستان مرهونِ صنعت ماده اولیه است. برای رسیدن به این توسعه در ایران، راهی جز ورود به بازارهای بین المللی وجود ندارد. باید موارد زیادی مثل موارد درون شرکتی و برون شرکتی را برای ورود مدنظر قرار بدهیم تا در بازارهای بین المللی ورود موفقی داشته باشیم .

او افزود: ما در سندیکا باید ورود به بازارهای بین المللی را مدنظر و در دستور کار قرار دهیم. حمایت از صنعت ماده اولیه و رشد آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل سندیکای دارویی ادامه داد: شرکت ها باید در حوزه درون شرکتی، در توسعه نوآوری محصول، بازار خود را تقویت کنند و بتوانند با صرف هزینه هایی درآمدزا، پیشرفت کنند، در این مسیر می‌توانند از شرکت های دیگر کمک بگیرند.

او بیان کرد: محیط کسب و کار نیز باید تامین منابع مالی و مقدمات کسب و کار را تسهیل کنند. مثلا ایجاد نتورکینگ (بازاریابی شبکه ای) و ارتباط بین سندیکاها و حوزه های مختلف دارویی می تواند نقش موثری در پیشرفت در عرصه های متخلف داشته باشد .

موسوی گفت: رشد صنعت دارویی موجب کاهش درد و رنج بیماران و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد. این مورد افزایش مدیریت استراتژیک و نوآورانه را بیشتر از قبل حائز اهمیت نشان می‌دهد.

در ادامه فتحی، دبیرکمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: کمتر از ۱۰ روز، دو نمایشگاه و جشنواره در این حوزه برگزار کردیم و به خود می‌بالیم که کشورما در سطح و جایگاه مهمی قرار دارد.

او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در کمیته داروی مجلس، راهکار‌هایی را برای هرچه بهتر کردن اوضاع فراهم کنیم و بتوانیم ردیف بودجه‌ای را اختصاص دهیم، به همین منظور باید از همین الان با سازمان برنامه و بودجه کشور رایزنی کنیم تا بودجه‌ای برای ترمیم مشکلات دارویی در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، صنعت داروسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.