سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاکانی در جلسه علنی شورا مطرح کرد؛

ایجاد ١٠ کارگروه برای رسیدن به آینده مطلوب/ اهل کار سلیقه‌ای نیستم

شهردار تهران گفت:از زمان شروع کار در شهرداری علاوه بر اینکه با همه معاونان، روسای مناطق و… جلسه گذاشتم و بیشتر شنونده بودم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: همه ما در جهت اهداف بعثت و آنچه که ایده آل خلقت است باید قدم برداریم به هرحال امیدوارم اهداف رسول گرامی اسلام با همه وجود محقق شود همچنین به دلیل غیبت در روز یکشنبه پوزش می‌طلبم زیرا اندک کسالتی داشتم و برخی‌ها هم به دلیل فقدان خبر نکاتی را مطرح کردند که غیرواقعی بود.

وی ادامه داد: وقتی در شهر به دنیال تحول هستیم باید به موضوعات مهمتری بپردازیم، امروز غریب به یک ماه و نیم است که افتخار شهرداری را برعهده دارم در این مدت اساس این بود که بنده بتوانم قاعده گذاری‌هایی را انجام دهم زیرا بنده اهل کار سلیقه‌ای نیستم و نه شهر می‌طلبد که کار سلیقه‌ای و میلی انجام شود.

شهردار تهران تصریح کرد: ما برای آینده مان یک افقی را ترسیم کردیم و به سمت این آینده مطلوب پیش خواهیم رفت، ما در ابتدا باید شرایط خودِ را شناسایی می‌کردیم به همین دلیل در این ٢٦ روز علاوه بر اینکه با همه معاونان، روسای مناطق و… جلسه گذاشتم و بیشتر شنونده بودم و ١٠ کارگروه شکل گرفت که وضع موجود را مبتنی بر شرایط و آینده مطلوب معلوم کنند.

شهردار تهران افزود: بزرگترین چالش ما بحث حقوق و دستمزد بود، یعنی شهرداری طی ٢ سال و نیم گذشته همیشه تلاش می‌کرد حقوق و دستمزد کارکنان خودش را پرداخت کند، نحوه پرداخت هم اینطور بود که از ٢٨ هر ماه شروع می‌کردند تا ١٥ ماه بعد هم طول می‌کشید، هدف آقای جاوید سرپرست شهرداری تهران هدف خودِ را تامین حقوق گذاشته بود و با تمام مناطق ٢٢ گانه تهران تماس گرفته بود.

زاکانی اضافه کرد: برخی شهرداران در گذشته، در ابتدای ماه با قرض حقوق خودشان را پرداخت می‌کردند، اما ما تلاش کردیم تا شرمنده کارمندان عزیز نشویم و با انتخاب معاونت مالی اقتصادی مسیر از نیمه ماه شروع شد و از بیست و هشتم ماه کلیه پرداختی‌های خودمان را داشته باشیم و یک اپسیلم خلاف نکنیم زیرا بعضا پرونده‌هایی را پینشهاد می‌کردند که با خلاف در آن‌ها این مشکلات حل شود، خط قرمز ما خلاف است.

وی بیان کرد: برخی دوستان می گفتند معجزه شده است؟ که بنده جواب می‌دادم بله معجزه شده و نظم و قاعده حاکم شده است، ما جدول برنامه‌های خودمان را برای ٣ ماه بستیم و اتفاق بزرگ بعدی دنبال کردن خزانه واحد بود که سال‌ها شهرداری جرات نمی‌کرد سمت آن برود، اما تمهیداتی صورت گرفت و شرایط به سمت شفافیت در پرداخت‌ها شکل گرفت.

زاکانی در ادامه به حدیثی اشاره کرد و گفت: بنده در جلسه یکشنبه گذشته هم تاکید کردم که اگر همه به من فشار هم بیاورند، بنده کسی را انتصاب نخواهم کرد. بنده برای انتخاب افراد روال و قاعده می‌گذارم که بعد هم پاسخگوی همین انتخاب هستم.

شهردار تهران تاکید کرد: هیچ یک از اعضای شورای شهر به بنده فشاری نیاوردند و این موضوعات از گمانه‌زنی‌های غلط خارج از شوراست.

وی با بیان اینکه عده‌ای آرزو‌های خود را به ما تحمیل می‌کنند، افزود: از بیرون شورا آرزو می‌کنند که حرف و حدیثی بین شهردار و شورای شهر داخل شورا پیش بیاید. این امر طبیعی است که اگر اختلاف سلیقه بین ما صورت بگیرد. جایگاه شورا و وظایف شهردار مشخص است و همکاری ما در کمیسیون‌ها باید با هماهنگی صد درصدی پیش رود.

شهردار تهران مجدد تاکید کرد: بنده تا امروز تحت هیچ شرایطی تحت فشار اعضای شورای شهر نبوده‌ام. پیشنهادات آن‌ها را در کانال ارزیابی ارجاع داده‌ام و در کانون ارزیابی ابعاد مختلف موضوع ارزیابی شد و در نهایت افراد انتخاب شدند.

وی با اشاره به اشتباهات انتصابات در دوره گذشته بیان کرد: انتصابات دوره گذشته از استقلال خارج شده بود و باید طی لایحه‌ای اداره مربوط به انتصابات را داشته باشیم که به شورای شهر هم پیشنهاد می‌دهیم.

شهردار تهران با تاکید به مدل انتصابات افراد تصریح کرد: در هیچ یک از انتصابات در کشور تابه حال این مدل پیاده نشده بود که تحت نظارت کارشناسان کشور بود.

وی درخصوص بحث کرونا گفت: روزانه حدود ۳۰۰ نفر را از دست می‌دادیم که با در نظرگرفتن این ماجرا بیش از ۵۰ درصد از سهم واکسیناسیون را شهردار به عهده گرفت.

زاکانی با بیان اینکه این سه اقدامی که شهردار انجام داده است در سه ماهه اول انجام شد، افزود: ما در مجموعه شهرداری با تلاش مدام برای تحول در شهر تلاش خواهیم کرد.

شهردار تهران به برنامه ۶ ماهه‌ای که موجب تغییر در شهر می‌شود اشاره کرد و افزود: تا پایان سال این برنامه اقدام ما را با اعداد و ارقام نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه گام‌های شش ماهه ما کاملاً مشخص است، افزود: کار‌های بلند مدت و نیمه مدت هم در این خصوص توجه کردیم.

زاکانی با بیان اینکه جامعه به خدمت و کار دارد و نه دعوا افزود: بنده احساس می‌کنم که جامعه به دنبال کار و تلاش است و از رسانه‌ها می‌خواهم که اخبار کذبی را منعکس نکنند.

وی درباره تذکر امانی در بحث واگذاری املاک گفت: قانون بند ۶ قانون ۵۵ شهرداری‌ها مشخص کرده است که شهردار پیشنهاد‌های خود را ارائه داده و در صورت موافقت شورای شهر، شهردار اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهردار نمی‌تواند بدون مصوبه شورای شهر، دست به واگذاری بزند، افزود: اشکالی که شورای پنجم شهر تهران انجام داد این بود که ۹ عنوان توسط شورا وارد شده بود.

شهردار تهران درباره تذکر شمس احسان هم گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی به این امور کاملا واقف هستند و دیگران نمی‌توانند خارج از قانون اساسی الزامی را ایجاد کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، زاکانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
اقای زاکانی نام بزرگراه نیایش را فورا به همین نام زیبایش مجددا بازگردانید .