سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

حذف حسابرس رسمی از متن مصوبه مجلس شورای اسلامی

عضو شورای شهر تهران گفت: در طرح اخیر شورای اسلامی این اختیار شورا‌ها از متن حذف شده و انتخاب حسابرسی شهرداری‌ها به خصوص در شهرداری‌های مراکز استان‌ها در سازمان حسابرسی کشور هیات نظارت متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر گفت:با استناد به ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی و انتخاب شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ به نظر می‌رسد باید اصلاحی به شرح ذیل صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با عنایت به طرح استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران به عنوان حسابدار رسمی در مجلس شورای اسلامی و تکمیل کمیسیون‌های تخصصی لازم است به نسبت آثار و پیامد‌های طرح مذکور ارائه کنیم.

شمس احسان افزود: در شرایط فعلی به استناد بند ۳۰ از ماده ۸۰ تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی اختیار نظارت بر حساب شهرداری تهران با انتخاب حسابرس رسمی که حائز استاندار‌های لازم باشد، به عهده شورای شهر است و مهمترین وظیفه نظارتی شورا‌ها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در طرح اخیر شورای اسلامی این اختیار شورا‌ها از متن حذف شده و انتخاب حسابرسی شهرداری‌ها به خصوص در شهرداری‌های مراکز استان‌ها در سازمان حسابرسی کشور هیات نظارت متمرکز شده است.

افزود: این موضوع منجر به بروز ناهماهنگی‌ها و طولانی شدن روند حسابرسی و نظارت بر امور شهرداری خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع با اصل ۵۵ قانون اساسی مغایرت دارد، ولی متن به صورت هوشمندانه تدوین شده که به صورت صریح به این موضوع اشاره نشده و در عمل ورود مستقیم دولت به امور حسابرس شهرداری‌ها درپی خواهد داشت.

شمس احسان افزود: از شهردار تهران تقاضا دارم به این موضوع خطیر توجه شود و از هیات رئیسه شورا هم تقاضا دارم در جهت حمایت از اصل شورا‌ها به صورت جدی برای رایزنی اقدام لازم را انجام دهد.

در ادامه جلسه، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به جدیت این مسئله اشاره کرد و گفت: با نمایندگان این موضوع را درمیان گذاشتیم و از شهردار تهران هم خواهشمندم به این موضوع ورود کنند.


بیشتر بخوانید

مردم از شورای شهر انتظار کار دارند


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.