سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار نخست وزیر کانادا با بومیان این کشور در بحبوحه انتقاد‌ها

جاستین ترودو پس از گذراندن تعطیلات خود در بخشی از سواحل این کشور در سالروز گرامیداشت یاد قربانیان توحش علیه بومیان با رهبران بومی کانادا دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در نخستین سالروز گرامیداشت یاد قربانیان مدارس بومیان در کانادا در جمع رهبران بومیان این کشور حاضر شد و از برخی بازماندگان کشتار کودکان بومی تجلیل کرد.

نخست وزیر کانادا در این مراسم گفت: من امروز اینجا حاضر شدم تا بگویم به شدت از گذشته خودمان متاسفم و آرزو می‌کردم کاش در آن زمان من هم حضور داشتم.

منابع خبری اعلام کردند بومیان کانادا تا به حال چندین بار از نخست وزیر این کشور درخواست کرده اند که به منظور رسیدگی به مشکلات آنها، در جمع بومیان حاضر شود، ولی تا به حال این درخواست‌ها بی پاسخ مانده بود.

جاستین ترودو در پاسخ به انتقاد‌های فراوان مبنی بر عدم عذرخواهی رسمی این کشور از بومیان اعلام کرد پیشتر به طور خصوصی از رهبران بومی این کشور عذرخواهی کرده بود.

نخست وزیر کانادا اعلام کرد در دیدار اخیر خود با رهبران بومی این کشور موضوعات مهمی درباره نحوه تعامل جامعه کانادا با بومیان مطرح شده و دولت نسبت به حوادثی که در گذشته برای بومیان رخ داده است به شدت اظهار تاسف کرده است.

برخی از منتقدان می‌گویند در حالی که بومیان کانادا در سالروز کشتار کودکان در مدارس بومیان در منطقه بریتیش کلمبیا دور هم جمع شده بودند، ترودو همراه با خانواده خود در سواحل این کشور مشغول گذراندن تعطیلات خود بود.

در ماه‌های گذشته کشف چندین گور دسته جمعی از کودکان بومیان کانادا در مناطق مختلف این کشور از جمله در منطقه بریتیش کلمبیا انتقاد‌های بسیاری را متوجه دولت این کشور کرده است. کانادا در گذشته بسیاری از کودکان و دانش آموزان بومی این کشور را به زور از خانواده آنها جدا و در مدارس شبانه روزی نگهداری می کرد. این کودکان در معرض خشونت، سوء استفاده جنسی و شرایط نامساعد بهداشتی قرار داشتند و بسیاری از آنها جان خود را از دست دادند. کشتار کودکان بومیان تنها بخشی از توحش مهاجران انگلیسی علیه ساکنان اصلی قاره آمریکاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
عذر خواهی فایده نداره باید عملا جبران قتل عام اون طفلای معصوم رو بکنه