سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از نخستین مجموعه‌ باغ تالار گردشگری در زرند

فاز نخست مجموعه‌ باغ تالارگردشگری شهرستان زرند با حضور مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ضمن آئینی با حضور حجت الاسلام محمدی امام جمعه‌ موقت و رئیس دادگستری، ایرانمنش رئیس شورای اسلامی شهر، سرهنگ خدادادپور فرمانده انتظامی، حجت الاسلام قلیزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی، نورالدینی رئیس دفتر نماینده‌ مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، اسلامی رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، فاز نخست مجموعه‌ باغ تالارگردشگری زرند افتتاح شد.

رئیس دادگستری زرند در این مراسم با اشاره به رشد چشمگیر شهرستان در بخش صنایع و معادن گفت: باید متناسب با این موضوع، دستگاه‌های دیگر هم فعالیت کنند که خوشبختانه در بخش گردشگری، هر روز شاهد کار‌های نو و جدیدی هستیم.

 او افزود: این امر، هم به معرفی فرهنگ و تمدن این شهرستان کمک می‌کند و هم زمینه‌ اشتغالزایی مناسبی فراهم می‌سازد و از طرفی مکان‌های مناسبی برای تفریح شهروندان بوجود می‌آورد و سبب می شود، سرمایه گذاران دیگری نیز برای ورود به سرمایه گذاری تشویق شوند.

امام جمعه‌ی موقت زرند نیز گفت: دستگاه‌های متولی باید به طور عملیاتی و نه شعاری، موانع را از مسیر سرمایه گذاری و تولید بردارند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان با تقدیر از تلاش‌های اداره گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: اقدامات انقلابی که ما در بخش گردشگری می‌بینیم باید در سایر زمینه‌ها هم رشد داشته باشد و توقع مردم از مدیران همین است که انقلابی فکر و جهادی عمل کنند.

عباس ایرانمنش رئیس شورای اسلامی شهر زرند هم گفت: ما در شورای اسلامی شهر زرند با تمام توان و ابزار‌های قانونی که در اختیار داریم به بخش گردشگری و میراث فرهنگی کمک خواهیم کرد و یقین بدانید، شهرداری را معرفی می‌کنیم که نگاهش به میراث فرهنگی و گردشگری بسیار اثرگذار و مثبت باشد.

او افزود: شهری زنده است که در کنار کالبد شهری، به روح شهر نیز توجه خاص کند و میراث فرهنگی و گردشگری بخش مهمی از روح شهر است که اگر تقویت و حمایت شود به نشاط و سرزندگی و افزایش امید در شهروندان منجر خواهد شد.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند نیز گفت: این مجموعه‌ باغ تالار از نظر موقعیت تجاری بسیار ویژه است؛ ولی مالک این باغ به جای تخریب بخشی از تاریخ زرند، اقدام به مرمت آن کرده و فضایی فراهم شده است تا برای لحظاتی بتواند شهروندان را با بخشی از زندگی گذشتگان آشنا کند.

او افزود: حفظ ساختمان قدیم، حفظ و تقویت درختان قدیمی این مجموعه و نیز ایجاد فضا‌های تفریحی گردشگری متناسب با ذائقه‌ شهروندان و ارائه خدمات پذیرایی در فضا‌های طبیعی آن از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی سرمایه گذار است.

اسلامی تصریح کرد: در فاز دوم که تا پایان سال آغاز خواهد شد، یکی از بنا‌های ویران شده‌ زرند (یخدان) در بخشی از این مجموعه در ابعادی کوچکتر، شبیه سازی خواهد شد تا حداقل کاری برای فراموش نشدن "یخدان ها" در بین نسل‌های بعدی باشد.

او بیان کرد: حجم سرمایه گذاری در این مجموعه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است که از سوی سرمایه گذار، بدون استفاده از تسهیلات تامین شده و با اتمام آن قریب ۴۰ نفر مستقیما به کار در این مجموعه مشغول خواهند شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسنخانی
۰۷:۲۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
توی زرند هنوز یک رستوران بدرد بخور و استاندارد نیست و اینهمه خبر توسعه گردشگری میدن کاشکی یک کم عمل میکردن بجای شعار و زیر ساخت ها رو اساسی درست می کردن.