سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

روان‌سازی اقتصادی همزمان با تاکید بر بازگشت ارز صادراتی به کشور

پورابراهیمی گفت: باید همزمان هم اجازه ندهیم که یک دلار از ارز صادراتی به چرخه اقتصادی برنگردد و هم اینکه روان سازی اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه ۲۶ مهر ماه،نشست شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این نشست محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخیرا طرحی در مجلس عنوان شده درباره اینکه با کسانی که بازگشت ارز  حاصل از صادرات را با تأخیر انجام می‌دهند، برخورد قضائی شود.

او ادامه داد: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس اگر طرحی به تعداد امضای مشخصی برسد از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول می‌شود در حالی که اعلام وصول با تصویب طرح در کمیسیون یا صحن علنی متفاوت است اما فضای عمومی به سمتی رفته که اعلام وصول برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان نگران کننده شده است.

پور ابراهیمی گفت: بر اساس این طرح، برخی نمایندگان پیشنهاد داده اند اگر ظرف ۳ ماه ارز صادراتی به کشور برنگشت در مرحله اول با برخی محدودیت‌ها و در صورت تکرار با ۳ تا ۶ ماه حبس مواجه شوند.

او افزود: قرار است این طرح طبق آئین نامه به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود اما مفاد این طرح با مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا که مورد تایید رهبر معظم انقلاب است سنخیت ندارد و این مفاد قابل اجرا نیست.

پورابراهیمی بیان کرد: باید همزمان هم اجازه ندهیم که یک دلار از ارز صادراتی به چرخه اقتصادی برنگردد و هم اینکه روان سازی اقتصادی ایجاد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارز صادراتی ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.