سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علامه سیدسلمان ندوی از محققین کشور هند؛

نهضت امام خمینی یک انقلاب جهانی بود

علامه سیدسلمان ندوی از محققین کشور هند درتربت جام گفت: نهضت امام خمینی یک انقلاب جهانی بود و امام ایران و جهان اسلام را نجات داد و پادشاهان مفسد و فاسد را نابود کرد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در آستانه فرارسیدن ایام خجسته میلاد بابرکت پیامبراعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) و آغاز هفته مبارک وحدت ،جلسه تخصصی تقریبی با حضور عالم بزرگ‌جهان‌اسلام علامه سید سلمان ندوی از کشور هند به همت مجتمع آموزش عالی وحدت و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وبا شرکت امامان جمعه و جماعات تشیع و تسنن، مسئولان اجرائی ، نظامی ، انتظامی ، اساتید دانشگاه ،حوزه های علمیه‌ و دانشجویان تربت جام باشکوه خاصی درمحل سالن اجتماعات مجتمع عالی وحدت این شهرستان برگزار شد.

دراین محفل تقریبی علامه سیدسلمان ندوی محقق هندی عالم بزرگ جهان اسلام با تبریک هفته وحدت و ابراز خوشحالی درجمع نخبگان شیعه و اهل سنت تربت جام گفت: تربت جام را همه با نام شهر فرهنگ، وحدت شیه و اهل سنت ، شهر شیخ الاسلام احمد جامی و عبدالرحمان جامی می شناسند.

خداوند با قبول دعای حضرت ابراهیم وبه برکت وجود پیامبر رحمت (ص) و بعثت نبوی جاهلیت بیرون شدو با فرمان پیامبر چهار دستور مهم تلات قرآن ، تزکیه ، تعلیم قرآن و تعلیم حکمت و مدرسه صفه تشکیل شدو مردم علوم دینی و علوم عصری را فرا گرفتند .

او افزود: حکمت از جانب نبی مکرم (ص) که شامل حکمت علوم شرعی ، عصری، ظاهری ، باطنی، دنیایی ، تجربی ، فیزیک ،طب، مهارت و جغرافیایی  بود در دانشگاهها ، مدارس علوم دینی و عمومی بایدتدریس شود تا به پیشرفت های علمی زیادی برسیم  و امروز اگر اروپا سر پاشده از برکت وجود پیامبراسلام (ص) است آنها در گمراهی بسرمی بردند و در زیر سلطه پادشاهان بودند و با استفاده از حکمت نبی مکرم اسلام (ص) به پیشرفت های زیادی دست یافتند .


بیشتر بخوانید


این محقق هندی با اشاره به انقلاب اسلامی و نهضت امام ‌خمینی (ره) ادامه داد: نهضت امام خمینی  یک انقلاب جهانی بود وامام ایران و جهان اسلام را نجات داد و پادشاهان مفسد و فاسد را نابودکرد و آزادی دینی را به ایران و جهان به ارمغان آوردو حکمت نبوی را زنده و پیاده کرد و انقلاب اسلامی ایران منسوب به ایران و یک‌ مذهب خاص نیست بلکه منسوب به جهان اسلام و به تمام انبیاء الهی است .

ندوی با اشاره به جنایات آمریکا بیان داشت: امروز بر اثر غفلت مسلمانان آمریکا بر کشورهای آسیایی مسلط شده است ومنابع خدادادی مسلمانان را چپاول وغارت می کند منابع و تکنولوژی کشورهای اسلامی را به یغما می برد.

او  با اشاره به ماموریت سازمان ملل تصریح کرد : اینها سازمان‌ ملل را برای پیگیری اهداف شوم خودشان تشکیل دادند و می خواهند انسانها را به عبدیت بگیرند و می خواهند کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را نابود کنند و سازمان ملل درعراق افغانستان ، سوریه، لیبی و یمن چکارکردند و این سازمان الان ذلیل شده است، سازمان ملل مجلس مشورتی شیاطین است همانطور که علامه اقبال گفته اند آنها هرچه که می خواهند و دوست دارند به کرسی بنشانند.

محقق هندی با تبریک هفته وحدت تاکید کرد: وحدت نباید منحصر به یک هفته ، ماه و سال باشد وحدت باید در تمام عمر باشد و ماباید خدارا به توحید یادکنیم و همه باید بر اساس آیات الهی، حکمت نبوی و سیره بزرگان دین زندگی کنیم و تمام علوم را یاد بگیریم و در زندگی پیاده کنیم و پیامبر اکرم (ص) در حدیثی بیان داشتند دوچیز گرانبها کتاب خدا و اهل بیت (ع) را درمیان‌شما می گذارم اگرچنگ‌ بزنید هرگز گمراه نخواهید شد.

ندوی با اشاره به شروع دولت رئیسی اظهار کد: رئیس جمهور رئیسی انسان‌ با حکمتی هستند چون‌ ابتدا قاضی بودند و قاضی دارای علم و حکمت است کشور را به خوبی و به نحو مطلوب برنامه ریزی و اداره می کنند.


انتهای پیام/س,ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.