سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن مطرح کرد؛

جبران عقب ماندگی‌های حمل و نقل ریلی با اتکا به ظرفیت‌های بخش خصوصی

صالحی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و ارائه مشوق‌های لازم در این حوزه عقب ماندگی‌ها در این بخش را جبران خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه‌آهن مهم‌ترین مد حمل و نقلی کشور است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در GDP کشور داشته باشد، گفت: در حوزه سیاست‌گذاری بودجه و اجرای آن توجه چندانی به شأن و مقام این بخش نشده و ما باید با سیاست گذاری‌های مناسب در این بخش نقش این حوزه را ارتقاء دهیم.

او ادامه داد: باید عقب‌ماندگی‌های موجود در این بخش را جبران کنیم، چرا که ممکن است این عقب‌ماندگی‌ها در حوزه سیاست‌گذاری، فنی، زیرساخت و تکنولوژی باشد، اما باید با به کارگیری اقدامات مناسب در این بخش این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: افزایش هزینه تعمیر و نگهداری از دیگر مشکلات در این حوزه است، اما باید این مشکلات را برطرف کنیم و با غربالگری در این بخش بتوانیم مساعدت همه‌جانبه‌ای را در رشد و پیشرفت حمل و نقلی در این حوزه به دست آوریم.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت راه آهن بیان کرد: برآورد زمانی را برای نوسازی و بازسازی ناوگان به تدریج اعلام کرده‌ایم، یکی از مهم‌ترین فعالیت و برنامه‌های ما آن است که ناوگان باری، مسافری و دیزلی خود را ارتقاء دهیم و با توجه به فرسودگی که در این بخش وجود دارد سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی این حوزه را احیا کنیم.

صالحی بیان کرد: مسیر صعب العبوری در این بخش وجود دارد، اما ما آن را باز خواهیم کرد و در این حوزه موانع را با استفاده از مشوق‌هایی که در اختیار داریم برطرف خواهیم کرد.

مدیر عامل راه آهن توضیح داد: ما سعی خواهیم کرد هزینه تمام شده ناوگان را کاهش دهیم تا با استفاده از تخفیفات و مشوق‌هایی که برای خرید و یا نوسازی ناوگان ارائه خواهیم کرد، بتوانیم حوزه حمل و نقلی را دوباره احیا کنیم.

صالحی در پایان تأکید کرد: متأسفانه این حوزه با مشکلات و موانع بسیار زیادی رو به رو بوده، اما ما سعی خواهیم کرد، این بخش را با استفاده از توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی جان دوباره‌ای ببخشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.