سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۸ درصدی صدور مجوز حمل بهداشتی شیرخام در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از افزایش ۱۸ درصدی مجوز‌های صادر شده برای حمل بهداشتی شیرخام در ۶ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست پارسال هزار و ۴۷ مجوز حمل بهداشتی شیرخام صادر شده است گفت: در ماهه ۶ نخست امسال هزار و ۲۳۶ مجوز حمل بهداشتی شیر خام در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم شیرخام به خراسان رضوی صادر شده است که در مدت مشابه پارسال ۱۱ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است.

علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند نیز گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۲ مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای شیر خام به مقدار ۶۳۰ تن در بیرجند برای صادرات به خارج استان صادر شده است.

او افزود: با توجه به ویژگی شیرخام و امکان انتقال عوامل بیماری زای خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام و فسادپذیری زیاد در تمامی مراحل تولید، نگهداری، توزیع، حمل ونقل و عرضه، تحت نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی بوده است.

علیزاده عنوان کرد: کارشناسان ناظر بهداشتی دامپزشکی بازدید و بازرسی بهداشتی خود را در دامداری، مراکز جمع آوری شیر خام، کارخانجات لبنی به صورت منظم انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.