سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مهاباد:

ترویج صحیح اندیشه اسلامی از افراطی‌گری جلوگیری می‌کند

ماموستا امامی گفت: قدرت مسلمانان به جای اینکه در تقویت بنیه‌های اقتصادی و وضع رفاه مردم و حتی ترویج دین مبین اسلام به کار برده شود صرف خرید جنگ‌افزار‌ها از کشور‌های اروپایی و غربی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد با اشاره به هفته وحدت و فرمایش قرآن که فرمود با یکدیگر نزاع و کشمکش نکرده و آن را به عرصه عملی نکشانید، اظهار داشت: مسلمانان در این صورت به اهداف خود نرسیده و شکست می‌خورند و هیبت و قدرت آنان نیز از بین خواهد رفت.

وی افزود: امید است با ترویج صحیح اندیشه اسلامی هم در میان شیعه و هم در میان اهل سنت، جلوی افراطی‌گری و تکفیر گرفته شود، چون این‌ها محصول دست صهیونیسم هستند و از همه مهمتر امروزه جای هیچ تحلیل و انکاری نیز وجود ندارد همه ما میدانیم کسانی که رهبر گروه‌های تکفیری و افراطی مانند داعش هستند، آزادشده زندان‌های گوانتانامو و زندان‌های آمریکایی و پیش از آن هم، تحصیل کرده و تربیت شده آنجا هستند و هیچ فردی که داعیه تکفیری دارد در کشور‌های مسلمان تربیت نشده در حالی که سرباز دشمن هستند.

ماموستا امامی تصریح کرد: در جنگ سوریه که بهترین محک برای آزمایش است، تکفیری‌ها در مرز‌های رژیم اشغالگر قدس حضور داشتند، اما با وجود اینکه هزاران تن از مسلمانان را به خاک و خون کشیدند حتی یک گلوله به سوی رژیم صهیونیستی شلیک نشد و چه بسا زخمی‌های خود را نیز در آنجا درمان می‌کردند و این درسی است که نیاز به تفکر ندارد.

قدرت اسلامی مسلمانان صرف خرید جنگ‌افزار‌ها شد

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه یکی از راه‌های این بحران‌آفرینی کسانی هستند که از لحاظ فکری ساده لوح بوده و به بهانه‌های واهی مانند تغییر سیاست و حکومت، تمامی زیربنا‌های کشور‌های اسلامی را از بین بردند، افزود: برای مثال جنگ ۱۰ ساله سوریه و یا سال‌ها جنگ در یمن باعث شد که قدرت اسلامی مسلمانان به جای اینکه در تقویت بنیه‌های اقتصادی و وضع رفاه مردم و حتی ترویج دین مبین اسلام به کار برده شود صرف خرید جنگ‌افزار‌ها از کشور‌های اروپایی و غربی شود.

ماموستا امامی گفت: همزمان که کشور‌های اروپایی و غربی از فروش جنگ‌افزار‌ها به کشور‌های اسلامی سود می‌برند شاهد کشتار بین مسلمانان هستند و این را بهانه‌ای برای حضور خود در منطقه می‌دانند در حالی که اگر یک کشور اسلامی یک ناو جنگی ارتش را به سواحل اروپایی و یا آمریکایی ببرد شورای امنیت و سایر کشور‌ها به سرعت تشکیل جلسه می‌دهند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که هزاران نظامی اروپایی و غربی به بهانه‌های واهی در کشور‌های اسلامی پایگاه‌هایی با هزینه‌های میلیاردی و با هزینه کشور میزبان دایر کرده و این حضور آن‌ها در راستای رسیدن به اهداف شوم خود است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.