سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

تنها ۱۰ درصد از اهداف حمل بار در شبکه ریلی محقق شده است

رضایی‌کوچی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود ۳۰ درصد از بار کشور از طریق شبکه ریلی جا به جا شود که امروز کمتر از ۱۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه میعاد صالحی به عنوان مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و تکریم سعید رسولی، ضمن تشکر از زحمات مدیرعامل قبلی راه‌آهن، گفت: تلاش زیادی برای بهبود شرایط شده است و در دوران مدیرعاملی رسولی، بسیاری از شاخص‌ها ارتقاء یافته است، همچنین برای میعاد صالحی مدیرعامل جدید راه‌آهن آرزوی موفقیت می‌کنم.

او بیان کرد: مجلس شورای اسلامی آماده است برای ریل‌گذاری اهداف راه‌آهن جمهوری اسلامی قدم بردارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود ۳۰ درصد از بار کشور از طریق شبکه ریلی جا به جا شود، اما امروز کمتر از ۱۰ درصد است و باید دید چرا فاصله زیاد است.

رضایی کوچی گفت: یکی از علت‌های اصلی این موضوع این است که شبکه ریلی در کشور کامل نیست.

او افزود: راه‌آهن به مراکز استان‌ها ادامه پیدا نکرده و شبکه باید کامل باشد که این اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل عدم تکمیل شبکه ریلی این است که همه بار توسعه شبکه بر دوش دولت است و جاذبه برای بخش خصوصی فراهم نشده است و تلاش شده، اما خروجی و بازدهی نداشته است.

رضایی کوچی گفت: یکی دیگر از علت‌ها که نتوانستیم حجم بار را از شبکه ریلی جا به جا کنیم، این است که صاحبان کالا‌ها ترجیح می‌دهند بار خود را از طریق جاده‌ها دنبال کنند.

او افزود: متوسط سرعت شبکه ریلی زیر صد کیلومتر بر ساعت است که باید این متوسط توسط مدیرعامل جدید راه‌آهن افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با وجود تلاش‌های بسیار در بخش کریدور‌ها به شکل دلخواه موفق نبوده‌ایم.

رضایی کوچی گفت: توجه به توان داخلی و مهندسان داخل کشور یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که در مورد خدمات مهندسی درست عمل شود، به اندازه نفت می‌توانیم درآمد داشته باشیم، ولی در حال حاضر سهم ما از صادرات خدمات فنی و مهندسی بسیار کم است و توجه باید به سمت شرکت‌های داخلی باشد.

او گفت: در بحث ریلی و واگن ما ظرفیت و دانش مناسبی داریم که باید خودکفا شویم و امیدواریم مدیرعامل جدید این موضوع را جزو مأموریت‌ها خود ارائه دهد.

رضایی‌کوچی در پایان تصریح کرد: در بحث نیروی انسانی با وجود پیشرفت حرف اول را نیروی انسانی می‌زند، در این بین راه‌آهن پرداخت به موقع نداشت و کارخانه ها ناراضی بودند که امیدواریم حقوق آن‌ها متناسب با این بخش پرداخت شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.