سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان:

شهرداری‌ها آب شرب و خام را جداسازی کنند

استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها برای جداسازی آب شرب از غیر شرب برای نگهداری از فضای سبز شهری، بر اساس جدول زمانبندی اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست شورای حفاظت از منابع آب گفت: در شهر‌های سمنان، دامغان مهدیشهر و گرمسار بیشترین جداسازی آب خام برای استفاده در مصارف مدیریت فضای سبز شهرداری صورت گرفته و در شهر‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه باید در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب توجه جدی داشت، گفت: شرکت آب و فاضلاب برای اصلاح شبکه آبرسانی در شهر‌ها و روستاو مواردی که که نیاز به تعمیر و اصلاح فوری دارد اقدام کند تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

او تاکید کرد: توجه به طرح پساب و استفاده از فاضلاب اهمیت اساسی دارد.

ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان هم در این نشست افزود: تهیه و نصب کنتور هوشمند، اصلاح و تعدیل از پروانه‌ها، انسداد چاه‌های مجاز، از جمله اقدامات آب منطقه‌ای در بحث کاهش برداشت از آبخوان استان است.

او افزود: ۱۸۰۰ هکتار از اراضی باقیمانده کشاورزی باید تا پایان امسال برای اجرایی شدن برنامه مدیریت حفاظت از آب و خاک استان تحت پوشش سیستم نوین آبیاری قرار گیرد.

به گفته او جلوگیری از آلودگی منابع آبی، رونق صنعت از جمله ضرورت‌های اهداف مدیریت پساب است.

انتهای پیام / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.