به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوبترین مدلها شامل مرسدس AMG GLB 35 و مرسدس بنز GLC 300 است. این 2 خودرو جزو پرفروشترین خودروهای مجلل به شمار می آیند که قرار است در این گزارش کنار هم قرار بگیرند.
در حالی که GLC یک کراس اوور لوکس از بنز به شمار می آید، از این رو مرسدس بنز برای رقابت AMG GLB را با عملکردی تقریبا مشابه، ارائه میدهد. این 2 خودرو سه ردیف صندلی را ارائه می دهند که برای نشستن کودکان فضای مناسبی است اما بزرگسالان به راحتی در آن نمی توانند بنشینند.
GLB ۳۵: این نسل از مرسدس یک کراس اوور اسپرت است که دارای امکانات بسیار ویژه ای است. طراحی اتاق و بویژه ستون آخر دلیلی است که کلاس GLB را به طراحی جعبهای نزدیک میکند. چراغهای اصلی عقب نیز کاملا در سبک سدانهای گران قیمت مدل روز مرسدس طراحی شده که در نوع خود زیبا و مجلل است.
این خودرو دارای ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور است که از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو بهره می برد. DCT هشت سرعته دقیق و سریع است. تا زمانی که یک کراس اوور پرفورمنس را رانندگی نکنید متوجه فناوری فرمان الکترونیکی این خودرو نمی شوید. فرمان این خودرو در حالت عادی نرم و سبک است و با بالا رفتن از حالتهای رانندگی وزن آن به میزان قابل توجهی افزایش مییابد.
GLB ۳۵ در رانندگی بسیار متعادل است و هندلینگ خوبی ارائه می دهد. سیستم تعلیق قابل تنظیم بسیار بی عیب و نقص در آن نصب شده است. مرسدس بنز در طراحی فضای داخل کابین تنها دنبال رو سبک خاص خود است. نمایشگرهای دیجیتال یکپارچه (هر کدام ۱۰.۳ اینچ) ویژه اطلاعات کیلومتر و همچنین تنظیمات سیستم سرگرمی لمسی به همراه دکمههای کنترلی کامل روی فرمان چرم، جلوهای بی نظیر را ایجاد کرده اند.
GLC ۳۰۰: در جایی که GLB دارای طراحی مدرنتری است، GLC نسبتا کلاسیک تر است. از نظر ظاهری قسمت جلویی این 2 خودرو با یکدیگر کمی در تضاد هستند؛ طراحی ظاهری خودرو بسیار مطلوب است، زیر کاپوت همان ۲.۰ لیتری چهار توربویی به کار برده شده که در GLB ۳۵ نیز به کار رفته است. این خودرو توانایی تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۳ پوند فوت گشتاور را دارد و با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جفت میشود. گیربکس در مقایسه با GLB نیز بسیار نرم و روان است و همینطور ترمزها پیشرفته هستند و بسیار پرقدرت ارائه می شوند.
در این خودرو صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی همانی است که GLB به کار رفته است و می توان برای تکمیل تنظیمات MBUX یک پشت آمپری ۱۲.۳ اینچی را انتخاب کرد. بزرگترین مشکل GLC این است که برای تجهیز MBUX به Apple CarPlay و Android Auto، باید ۴۵۰۰ دلار پرداخت کرد.
GLB ۳۵: به طرز عجیبی، اکثر سیستمهای کمک راننده فقط به عنوان امکانات اضافی در دسترس هستند. با پرداخت هزینه بیشتری می توان این خودرو را با امکانات بیشتری مانند کروز کنترل تطبیقی ، کمک توقف اضطراری فعال و کمک به تغییر مسیر در اختیار داشت. تشخیص نقاط کور نیز در نمونه آمریکایی نیز به صورت استاندارد ارائه می شود.
GLC ۳۰۰: درباره کابین هم میتوان به مانند بالا، حرفهای مشابهی زد. در حالت استاندارد مرسدس بنز GLC گنجایش ۵ نفری دارد و شامل ویژگیهایی مانند سیستم دوتایی کنترل دمای ناحیهای، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی که اجرا کننده سیستم خبری – سرگرمی MBUX است، سیستم هوشمند Apple CarPlay برای پخش موسیقی، برنامه Android Auto و سیستم گرمایش صندلیهای جلو میشود.
تکنولوژی لیفت گیت (باز کردن در صندوق عقب از راه دور یا به کمک سنسور زیر سپر) هم در این ماشین گنجانده شده است. در زمینه امنیتی هم امکاناتی نظیر راهنمای نقطه کور، راهنمای پارک، کمک پویا در ترمز گیری، نورپردازی LED در پشت و جلو و البته سیستم امنیتی اختصاصی Mercedes Benz با نام PRE – SAFE درون GLC تعبیه شده است.
در نهایت باید گفت هیچ یک از خودروها به طور استاندارد از سیستمهای کمکی راننده استفاده نمیکنند.
انتهای پیام/