سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری و حبس اخلال‌گر بازار نهاده‌های طیور در سبزوار

رئیس دادگستری سبزوار گفت: مدیر عامل یک شرکت تعاونی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و سوء استفاده و فروش غیر مجاز نهاده های طیور در بازار آزاد دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  میر علم سیدی رئیس دادگستری سبزوار گفت : مدیر عامل متخلف یک شرکت تعاونی با یک کار تیمی، نهاده‌های طیور که با ارز دولتی تهیه می شده و سهمیه مرغداران بوده در بازار آزاد به فروش می‌رسانده است، در حال حاضر این فرد با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

او در خصوص نحوه ارتکاب جرم این متهم افزود: این شرکت تعاونی سهمیه متعلق با ارز دولتی اختصاصی به مرغداران را به جای تحویل به تولیدکنندگان، پس از تقسیم بین گروه ۱۰ تا ۱۵ نفره خود در بازار آزاد به فروش می‌رساندند و از طریق این فروش این افراد سود‌های کلانی به جیب می‌زدند.

 رئیس دادگستری سبزوار با اشاره به اینکه هنوز تحقیقات مقدماتی در این خصوص تکمیل نشده است، ادامه داد: تاکنون انحرافات رخ داده به استناد پرونده‌ای که تشکیل شده شامل فروش غیرقانونی هزار و ۳۰۰ تن سویا به صورت غیر ارزش ۹۳ میلیارد ریال و هزار و ۵۰۰ تن ذرت به ارزش ۴۸ میلیارد ریال، در بازار آزاد است.

 سیدی با اشاره به یکی دیگر از تخلفات شرکت تعاونی مورد نظر و انتقاد از ضعف ناظران و بازرسان مربوطه بیان کرد: فاکتورسازی برای فریب دستگاه‌های نظارتی یکی دیگر از فعالیت‌های مربوط به این افراد است به نحوی که حواله ۷۳۰ تنی توزیع مرغ گرم را به دستگاه‌های نظارتی جهاد کشاورزی ارائه کرده‌اند در حالی که اصلا چنین محموله‌ای توزیع نشده است.


بیشتر بخوانید



 او تصریح کرد: تضییع حقوق بیت المال و واحد‌های مرغداری شهرستان، پایمال کردن حق مصرف‌کنندگان و نیز سلب اعتماد و ایجاد خدشه در اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی و مسئولان نظام  از جمله خسارات اقدامات  اخلالگران اقتصادی است .

 رئیس دادگستری سبزوار ادامه داد: گروهی  از طریق سوء استفاده با تضییع حقوق تولیدکنندگان و مردم، نهاده‌های طیور را با ارز دولتی در بازار آزاد به فروش  می رسانده اند و با این کار سود و عواید تولیدکنندگان نصیب آن‌ها شده، به فرار مالیاتی نیر متهم شده‌اند.این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و احتمالا افرادی دیگر دخیل در این پرونده به مرور احضار و برخورد قضایی با آن‌ها انجام خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.