سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید هشت هزار تن انواع حبوبات در اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از تولید هشت هزار تن انواع حبوبات در اراضی زراعی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: این میزان عملکرد از سطح هشت هزار و ۵۳ هکتار از اراضی تحت کشت حبوبات تولید شد که شامل انواع لوبیا ، عدس ، نخود و باقلا می‌باشد.

او افزود: کشت حبوبات در راستای سیاست‌های تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب کشت حبوبات در منطقه و استقبال کشاورزان هر سال نسبت به سال زراعی گذشته کشت آن در این شهرستان افزایش می‌یابد.

احدی عالی گفت: از این میزان سطح کشت هزار و ۷۶۵ هکتار به کشت انتظاری عدس و هزار و ۵۰ هکتار نیز به کشت انتظاری نخود اختصاص یافت.

او ادامه داد: در کشت انتظاری به دلیل فراهم بودن بارش‌های زمستانه و استفاده حداکثری از بارندگی‌ها که مزیت بزرگی محسوب می‌شود و افزایش طول دوره رشد رویشی گیاه، عملکرد محصول به میزان قابل توجهی افزایش یافته و موجب درآمدزایی بیشتر کشاورز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: امسال برای اولین بار در استان کشت لوبیا قرمز بذری در این شهرستان صورت گرفت و نام شهرستان اردبیل نیز در لیست تولیدکنندگان بذر لوبیا ثبت شد.

او به توسعه کشت حبوبات در منطقه به نقش مهم آن در تامین پروتئین گیاهی ، اصلاح و تثبیت ازت خاک و کاهش جمعیت علف‌های هزر و آفات در مزرعه اشاره کرد و افزود: کشت حبوبات از کمترین هزینه تولید نسبت به محصولاتی نظیر سیب‌زمینی و قیمت مناسب برخوردار بوده و موجب افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

احدی عالی بیان کرد: در کشت انتظاری اطلاع از شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است و دما باید به حدی پایین باشد که جوانه‌زنی بذر تا بهار و سپری شدن سرمای زمستان و یخبندان به تاخیر افتد.

او به کشاورزان توصیه کرد در زمان کشت از بذور اصلاح شده و ارقام مناسب کشت در منطقه با هماهنگی و راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کاشت کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.