سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دراستان همدان؛

۱۸۶ صندوق خرد زنان روستایی تشکیل شده است

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون ۱۸۶ صندوق خرد زنان روستایی برای حمایت از اشتغال و بازارمحصولات روستایی در استان تشکیل شده است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جواد رشیدی مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون ۱۸۶ صندوق خرد زنان روستایی با هدف دسترسی پایدار به منابع غذایی، مبارزه با فقر و همچنین حمایت از اشتغال و بازارمحصولات روستایی در استان همدان تشکیل شده است.

او سرمایه این صندوق های خرد را  ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد وافزود: ۳هزار و ۳۰۰ نفر در این صندوق‌ها عضو هستند.

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: این صندوق‌ها با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاری صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات کم بهره اشتغال زایی دریافت کرده اند.

رشیدی بیان کرد اعضای هر صندوق با توجه به شرایط و موقعیت منطقه‌ای دوره‌های آموزشی کارآفرینی و دوره‌های مهارتی، چون حسابداری و  تسهیلگری گذرانده اند.

این مقام مسئول گفت اعضای صندوق در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات اشتغال دارند و  بعضی از اعضا به‌صورت انفرادی و بعضی بصورت گروهی کار می‌کنند.

او افزود:  صندوق روستا‌های اشترمل و باباپیر شهرستان تویسرکان از صندوق‌های موفق زنان روستایی است که با یکدیگر کارمی‌کنند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.