سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

۸۳ درصد از جامعه هدف زنجان واکسن کرونا دریافت کرده اند

قزلباش از تزریق واکسن برای ۸۳ درصد از جامعه هدف در استان زنجان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از جمعیت فوق هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از تزریق واکسن برای ۸۳ درصد از جامعه هدف در استان زنجان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از جمعیت فوق هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

او  به تزریق واکسن برای ۸۷ درصد از افراد بالای ۶۰ سال در استان زنجان اشاره کرد و افزود: آمار تزریق هر دو دُز واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال ۴۷ و برای افراد بالای ۱۲ سال ۴۳ درصد گزارش شده است.

قزلباش آمار تزریق واکسن در استان زنجان را بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار دُز اعلام کرد و ادامه داد: با تمهیدات فراهم شده زنجان جزو استان‌های موفق در امر واکسیناسیون کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از کاهش  تعداد مراجعان سرپایی کرونا به مراکز درمانی استان زنجان خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا نیز نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

او  از احتمال شیوع پیک ششم ویروس کرونا در نیمه دوم آبان ماه خبر داد و افزود: اگر برای بالای ۸۵ درصد از جامعه هدف تزریق دو دُز واکسن انجام شود، احتمال شیوع کاهش می‌یابد.

قزلباش ادامه داد:  تزریق دُز سوم واکسن کرونا  به کادر درمان از دو هفته پیش در استان زنجان آغاز شده است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.