سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری شکارچی سابقه دار در سنندج

رییس اداره حفاظت محیط زیست سنندج از دستگیری شکارچی سابقه دار در مناطق تحت مدیریت این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فؤاد مصطفی نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت:شکارچی سابقه دار با رصد و شناسایی محیط بانان و همکاری نیرو‌های انتظامی در حوالی ناحیه منفصل شهری نایسر دستگیر شد.

مصطفی نژاد افزود: از این متخلف، چهار سر خرگوش و یک قبضه اسلحه کشف و توقیف شد و بعلاوه با هماهنگی مراجع قضایی خودروی حامل فرد خاطی تا تعیین تکلیف پرونده، به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد.

او اظهار داشت: ضرر و زیان وارده به محیط زیست و تنوع زیستی ۱۸ میلیون ریال بوده است که براساس مواد قانونی شکار و صید غیر مجاز، از فرد خاطی اخذ و پرونده متخلف مذکور جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شده است.

امروزه جمعیت حیات وحش به عناوین مختلف بشدت در حال کاهش است و دست درازی، سودجویی و شکار بی ضابطه و غیر مجاز یکی از علت‌های نابودی و کاهش جمعیت آنهاست و نتیجه آن انقراض گونه‌های جانوری است که بهترین ذخایر ژنتیکی هر ملتی بوده و به هیچ عنوان قابل احیا نبوده و برگشت پذیر نیست؛ لذا ضروری است که آحاد جامعه در زمینه حفاظت و نگهداری از حیات وحش تلاش جدی داشته باشند و هرگونه تخریب، شکار و صید غیر مجاز و سودجویی در طبیعت را با شماره بر خط ۱۵۴۰ به اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.