سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، متن پیام ملانوری استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش به شرح زیر است:

به نام خدا

همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند. زیرا جامعه ورزشکار، جامعه‌ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

ورزش، یکی از مهمترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روح بوده و در تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی انسان، نقشی حیاتی دارد.

مطالعه زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و تأکید این بزرگواران بر انجام فعالیت‌هایی از قبیل اسب سواری، تیراندازی و شنا، بیانگر جایگاه ورزش در خودسازی، تهذیب نفس و خدمت به مردم است؛ لذا ورزش را باید محور و زیربنای سالم سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و نیز ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه قلمداد کرد.


بیشتر بخوانید


علاوه بر این، ورزش وسیله‌ای برای رشد وجودی انسان و نیز عامل انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها محسوب می‌شود؛ به همین دلیل جمعیت سالم، با نشاط و با فعالیت فیزیکی بیشتر، عامل بسیار مهمی در شتاب بخشیدن به حرکت یک جامعه به سوی پیشرفت و توسعه به شمار می‌رود و بالطبع کشور‌هایی که در ایجاد زمینه‌های مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های ورزشی و فعالیت‌های بدنی موفق ترند و افراد بیشتری را به سمت ورزش سوق می‌دهند، جامعه‌ای سالم‌تر و بانشاط‌تر داشته و در فرآیند توسعه، کارنامه درخشان تری دارند.

اینجانب تلاقی هفته تربیت بدنی و ورزش را با ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت به فال نیک گرفته، ضمن تبریک این مناسبت‌های فرخنده، از مساعی و تلاش‌های کلیه مدیران ورزشی، دست اندرکاران هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان، داوران، خبرنگاران ورزشی و به طور کلی جامعه بزرگ ورزش استان در تأمین و توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ورزشی تقدیر و تشکر کرده و از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون همگان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش کشور مسئلت دارم.

امید که نوجوانان و جوانان ورزشکار این خطه با به منصه ظهور رساندن توانمندی‌های خود در آوردگاه‌های گوناگون ملی، آسیایی و جهانی و به اهتزاز درآوردن پرچم پر افتخار ایران اسلامی، بیش از پیش در معرفی این خطه زرخیز و در نتیجه کمک به توسعه خراسان جنوبی، موفق و مؤید باشند.

حمید ملانوری شمسی

استاندار و رئیس شورای ورزش و تربیت بدنی خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.