سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولیانوف: گفتگوهای بروکسل جایگزین مذاکرات وین نیست

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد: گفتگو‌های بروکسل نمی‌تواند جایگزین گفتگو‌های وین درباره برجام باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در پیامی توئیتری نوشت: گفتگو‌های بروکسل نمی‌تواند جایگزین گفتگو‌های وین درباره برجام باشد. شکی در این مورد نیست. در عین حال اگر ایران بخواهد دیدار پیش رو در بروکسل می‌تواند گامی مقدماتی در جهت از سرگیری مذاکرات واقعی در وین در نظر گرفته شود.

 پیش از این «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در بخشی از سخنان خود در جمع خبرنگاران در واشنگتن با اعلام آنکه زمان از سرگیری مذاکرات احیای برجام فرا رسیده است، تنها گزینه موجود را دیپلماسی با ایران دانست.

او در ادامه تأکید کرد: «اگر دیپلماسی با ایران شکست بخورد هیچ گزینه دیگری نداریم، یعنی من نمی‌خواهم به گزینه دیگری فکر کنم، چون هیچ گزینه بهتری به ذهنم نمی‌رسد.»

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
یعنی این امریکا نمی دونه ، اگه تحریم هاشو برداره، ایران هم مجبور به تعهداتش برگرده، و فشار بیشتر بر اقتصاد ایران یعنی دورتر شدن ایران از برجام، پس نتیجتا امریکا خودش ایران مجبور می کنه که از برجام دور بشه، و عقل و شعور دنیا را هم با این قلدری حماقت امیزشون به سخره گرفته اند.