سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۴ فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی در استان سمنان صادر شد

کارشناس ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۷۴ فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی در استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد نظری کارشناس ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان سمنان ابراز داشت: تعداد بیشتر گواهینامه انطباق صادر شده برای کالاهای وارداتی در نیمه نخست امسال مربوط به مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی استان سمنان بود.

او ادامه داد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری است.

کارشناس ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان سمنان بیان کرد: گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی به منظور جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی صادر می‌شود.

نظری یادآور شد: امسال برای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» و تحقق برنامه‌های استاندارد، بررسی انطباق کالاهای وارداتی با جدیت بیش از پیش انجام می‌شود.

او اضافه کرد: واردات کالاهای نامرغوب ضمن آن که سلامت و ایمنی مردم را تهدید می کند، به ضرر تولید ملی است و به همین دلیل پیش از ترخیص کالاهای وارداتی و ورود آنها به چرخه توزیع و مصرف، اداره‌کل استاندارد استان سمنان موظف به بررسی انطباق کالاهای وارداتی است.

کارشناس ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: علامت استاندارد نشانه کیفیت، ایمنی و سلامت کالا تلقی می‌شود و نبود آن یک نقص است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.