سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل پرونده قضایی برای مدیرانی که ترک فعل کرده اند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین از تشکیل پرونده قضایی برای مدیرانی که درباره تغییر کاربری اراضی ترک فعل کرده اند، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در نشست خبری با اشاره به برخورد جدی قضایی با ترک فعل مدیران استان درباره تغییر کاربری اراضی گفت: برای چند نفر از مدیران استان که به موقع به موضوع تغییر کاربری اراضی ورود نکرده و ترک فعل کرده اند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین خاطرنشان کرد: در مورد تغییر کاربری‌ها باید گفت که متأسفانه قوانین ما در مواجه و برخورد با این تخلفات بازدارنده نیست.

قاسمی با بیان اینکه درباره رسیدگی به موضوع تغییر کاربری اراضی با تعدد مراجع ذیصلاح و رسیدگی به این پرونده‌ها مواجه هستیم، تصریح کرد: دستگاه قضایی، عضو کمسیون ماده یک که به تغییر کاربری‌ها می‌پردازد، نیست.

وی افزود: پیشگیری، بهترین راه برای کاهش تغییر کاربری اراضی است و در این زمینه شورا‌ها و دهیاران نقش مهمی دارند و می‌توانند نقش مؤثری در جلوگیری از این موضوع داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین خاطرنشان کرد: پیشگیری از تغییر کاربری‌ها و اقدامات قضایی و اجرای ماده یک در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به دو سال گذشته ۴۶۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: هر ماه ۳ هزار تا ۴ هزار پرونده قضایی در دادستانی استان قزوین تشکیل می‌شود.

قاسمی در خصوص پیگیری مشکلات شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی گفت: در نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری این مشکلات بصورت رو در رو با تولید کنندگان و مسئولان قضایی مطرح و بررسی شد.

وی افزود: در همین راستا، سال گذشته ۱۷ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و امسال هم ۵ جلسه برای رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
درود