سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

با تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی راندمان آنها به ۵۷ درصد می‌رسد

قاضی عسگر گفت: در صورت تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی، می توان بدون مصرف یک مترمکعب گاز، این نیروگاه ها راندمان خود را به ۵۷ درصد برسانند که در این شرایط آلایندگی نیروگاه ها و انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه بخش بزرگی از صنایع فولادی کشور در استان اصفهان رشد کرده است، گفت: باید توجه داشت که صنایع فولادی تمایل به همجواری با فولاد مبارکه دارند و از سوی دیگر از یارانه انرژی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت های تولید برق، فولاد مبارکه امسال با قطعی و محدودیت شدید انرژی مواجه بود، گفت: برای جلوگیری از تکرار این مشکل در سال های آینده، فولاد مبارکه به دنبال احداث ۱۵۰۰ مگاوات انرژی برق در استان است که قرار است ۵۰۰ مگاوات آن انرژی خورشیدی و ۱۰۰۰ مگاوات دیگر با تکنولوژی جدید و راندمان بالا در استان اصفهان احداث کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با پیش بینی اینکه فولاد مبارکه در یک سال می تواند انرژی خورشیدی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات را در استان ایجاد کند، تصریح کرد: در استان به دنبال کاهش بروکراسی اداری و تخصیص سریع مجوزها به فولاد مبارکه هستیم.

وی با بیان اینکه به فولاد مبارکه تاکید کرده ایم با ایجاد این ظرفیت نیروگاهی و تولید برق مصرف گاز آنها نباید افزایش یابد، افزود: با توجه به محدودیت های شدید انرژی فولاد مبارکه به دنبال ایجاد نیروگاه از مسیر تکنولوژی سبز است.

قاضی عسگر به محدودیت های گازی صنایع در زمستان اشاره کرد و گفت: در روشی برخی نیروگاه های استان همچون چهلستون، شهید منتظری، زواره و ... می توانند با ایجاد سیکل ترکیبی و استفاده از سیستم بخار، بهره وری و راندمان خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه نیروگاه های گازی راندمانی معادل ۳۳ درصد دارند، توضیح داد: در صورت تبدیل این نیروگاه ها به سیکل ترکیبی، می توان بدون مصرف یک مترمکعب گاز، این نیروگاه ها راندمان خود را به ۵۷ درصد برسانند که در این شرایط نه تنها آلایندگی نیروگاه ها و انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد، از سوی دیگر بدون مصرف گاز، تولید برق آنها حدود ۱۶۰۰ مگاوات به در استان بیشتر می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز یکی از اساسی ترین مشکلات اقتصاد کشور است، گفت: به طور قطع نرخ ارز باید معقول و نوسانات آن گرفته شود تا فعالان اقتصادی و به ویژه فولادسازان بتواند بر روی آینده کاری خود برنامه ریزی کنند.

به اعتقاد قاضی عسگر، نباید نرخ ارز را چند سال ثابت نگه داریم و بعد نرخ آن را رها کنیم، در این شرایط نمی توانیم سرمایه گذاری و تولید داشته باشیم.

وی با انتقاد بر اینکه یارانه های کور و غیرهدفمند نیز موجب نابودی سرمایه های کشور شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ایران رتبه نخست اعطای یارانه در حوزه انرژی را در دنیا به خود اختصاص داده که این به معنای هدررفت منابع و فقیر شدن روز افزون بخش عمده ای از اقشار جامعه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در شرایط تورمی امروز که یارانه های کشور به اشتباه به هدر می رود، روز به روز مردم فقیرتر می شوند، بنابراین تیم اقتصادی دولت جدید با کمک بانک مرکزی و دیگر اعضای کابینه باید نسبت به حل این موضوع به صورت ریشه ای تلاش کنند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.