سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای حوزه درمان به بیماری کمبود پزشک/ وقتی طبیب نباشد، مردم رهسپار جاده می شوند

کمبود پزشک در خراسان جنوبی و در مراکز درمانی تحت نظارت تأمین اجتماعی سبب شده تا مردم در روند درمان با مشکل مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کمبود پزشک در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی خراسان جنوبی همچنان وجود دارد و مردم از وجود این مشکل ناراضی اند.

مشکل نبود پزشک تنها به شهرستان بیرجند هم ختم نمی‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز کمبود پزشک داریم و مردم در بلاتکلیفی مانده اند.

نوبت گیری برای مراجعه به پزشک متخصص نیز در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان با مشکل مواجه است و بیرجندی‌ها از روند نوبت گیری تلفنی، اینترنتی و حضوری گلایه دارند.

اتمام نوبت در دو الی سه دقیقه

یکی از شهروندان بیرجندی که برای مراجعه به پزشک به بیمارستان شهید رحیمی بیرجند که زیر نظر تأمین اجتماعی فعالیت می‌کند آمده بود می‌گوید: تعداد زیادی از مردم هستند که با مشکل مراجعه به پزشک متخصص مواجه هستند.

او ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات این است که مردم در زمان شروع نوبت گیری با سامانه مربوطه تماس می‌گیرند، اما بعد از دو الی سه دقیقه با پیغام اتمام نوبت مواجه می‌شوند.

این شهروند بیرجندی بیان می‌کند: بیشتر بیمارانی که به این بیمارستان آمده اند از راه‌های دور خود را به بیرجند رسانده اند تا بتوانند به پزشک مراجعه کنند، اما با مشکل مواجه هستند.

باید به گناباد و بیرجند رفت

اما در فردوس نیز چنین مشکلاتی وجود دارد.

یکی از شهروندان فردوسی که برای درمان به دنبال پزشک متخصص کلیه می‌گشت، گفت: سونوگرافی خود را انجام داده ام، اما چون پزشک متخصص این حوزه را نداریم باید به شهر دیگری مراجعه کنم.


بیشتر بخوانید


او اظهار می‌کند: در فردوس تنها یک متخصص اطفال و داخلی را داریم و مردم برای یافتن سایر تخصص‌ها سرگردان و حیران مانده اند.

این شهروند فردوسی بیان می‌کند: مردم مجبور هستند برای مراجعه به پزشک‌های متخصص، به شهر‌های بیرجند و گناباد بروند تا بتوانند ادامه روند درمان خود را دنبال کنند.

گویا رایزنی ها جواب می دهد/ کمبود پزشک در بیرجند تا حدودی حل می شود

فیروزی مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۵۰ پزشک متخصص در استان داریم که می‌توان با استفاده از ظرفیت آن ها، مشکلات را تا حدودی رفع کرد.

او افزود: توافق نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امضاء شده است تا بتوان از پزشکان متخصص حاضر در استان استفاده کرد و مشکلات را بهبود بخشید.

فیروزی ادامه داد: باید مذاکرات با بیمه سلامت نیز انجام شود تا بتوان اقدام کرد، زیرا پرداخت دو کا پزشکان در مراکز دانشگاهی بر عهده بیمه سلامت است.

همراهی بیمه سلامت با تأمین اجتماعی

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی نیز گفت: طبق صحبت‌های انجام شده با رئیس بیمارستان میلاد شهرستان بیرجند، مقرر شده است تا تعرفه یک کای دولتی در این بیمارستان برای عموم مردم لحاظ شود.

او با اشاره به اینکه این امر به معنای یکسان بودن پول پرداختی مردم در مراکز تأمین اجتماعی و سایر مراکز دولتی است، افزود: امیدواریم با صحبت‌هایی که انجام خواهد شد، مشکل در باقی مراکز نیز حل شود.

خراسان جنوبی همواره با کمبود پزشک متخصص رو به رو بوده و کسی نیست که این استان را برای خدمت انتخاب کند؛ شاید نبود امکانات رفاهی و نبود زیرساخت مناسب بخشی از دلایل این موضوع باشند.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.