سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده کل ارتش در قم:

نا امیدی جوانان مهمترین راهبرد دشمنان است

امیر سرلشکر موسوی گفت:مهمترین وظیفه جوانان مبارزه با موج نا امیدی و نگاه مثبت به آینده باید باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی،فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد یاس در جامعه گفت: ناامیدی جوانان مهمترین راهبرد دشمنان است و در بیانیه گام دوم تاکید شده که جوانان باید پیشگام در شکستن حصار‌های ناامیدی باشند و نهال امید را در دل دیگران بکارند.

او برخی شاخصه‌های امیدواری در جوانان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ذخایر ایران در سطح برترین کشور‌های جهان است و ایران یکی از کشور‌های جوان جهان است، جوانان بزرگترین سرمایه ما هستند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ما رهبری داریم که در جهان بی نظیر است و عنایت خاص امام زمان (عج) مشمول جامعه ماست و ما خدا را داریم و در طول ۴۰ سال گذشته با بهره گیری از این عوامل معنوی دشواری‌های بسیاری را گذرانده ایم و بعد از این نیز با پشت سر گذاشتن مشکلات، بر دشمنان پیروز می‌شویم.

او گفت: انتظار سبب پایداری و استقامت در برابر سختی‌ها می‌شود و از یاس و ناامیدی جلوگیری می‌کند؛ انتظار فرج، امید به آینده روشن و تحقق ارزش‌ها و خوبی هاست و چنین نگاهی به انسان شور و نشاط می‌دهد به گونه‌ای که هم خود را اصلاح می‌کند و هم به دنبال اصلاح دیگران می‌رود.

امیر موسوی بیان کرد: مسئولیت پذیری و آمادگی برای ورود به عرصه‌های مختلف سازندگی و توسعه کشور یکی دیگر از وظایف و رسالت‌های جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب است.

او اضافه کرد: مقوله انتظار، چتری فراگیر برای محافظت جوانان از شر الحاد و فرهنگ غرب است و می‌تواند جوانان را که سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند را در مسیر فرهنگ سازی ظهور حفظ کند.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: بیانیه گام دوم را می‌توان منشوری کامل و جامع برای تحقق تمدن اسلامی و تلاشی برای زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) تفسیر کرد؛ در این بیانیه محور اصلی حرکت انقلاب به جوانان واگذار شده و تاکید ویژه‌ای به نسل جوان شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این بیانیه ۳۷ مرتبه به جوانان اشاره شده و در آن نسبت به تحقق تمدن نوین اسلامی و آماده سازی بستر برای ظهور حضرت، ولی عصر (ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

امیر موسوی با بیان این که جوان منتظر ظهور علاوه بر این که خود را از انحرافات عملی و اعتقادی دور نگه می‌دارد بلکه جامعه را نیز در مسیر اصلاح قرار می‌دهد، گفت: انتظار یک امر تشکیلاتی و جمعی است که بصورت مستمر جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ضامن سلامت فکری و عملی آن‌ها می‌شود.

مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی، نیرو‌های مردمی و بسیج اقشار صبح روز شنبه با حضور فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی که امروز به قم سفر کرده است، در مسجد جمکران برگزار شد. 

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اکبر
۱۲:۴۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
ما تو اونجایی که میبینیم دولت بزرگترین ناامیدی را داره با گرانی و بیکاری بوجود میاره
برید آمار خودکشی را بخونید متوجه میشید
این چکار به دشمن خارجی داره دشمن درونی فعال تره