سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت راه ارتباطی برای آخرین روستای بدون راه استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز احداث یک راه ارتباطی برای روستای اواتر به عنوان آخرین روستای بدون راه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز احداث یک راه ارتباطی برای روستای اواتر به عنوان آخرین روستای بدون راه در استان خبر داد و گفت: این روستا در منطقه صعب العبور و سنگی در الموت شرقی قرار دارد و پیش از این به هیچ راه ارتباطی دسترسی نداشت.

وی، طول راهی که برای این روستا احداث می‌شود را ۱۴ کیلومتر عنوان کرد و افزود:امسال با موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان قزوین مشروط بر رعایت موارد زیست محیطی کار ساخت این راه آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، هزینه ساخت راه روستای اواتر را بیش از ۴ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این روستا در حال حاضر دارای ۳۵ خانوار است و احداث راه برای آن نقش زیادی در توسعه و رونق این روستا خواهد داشت.

وی با ارایه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی در استان قزوین گفت:این استان دارای ۵ هزار و ۳۳۱ کیلومتر راه روستایی است که بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن آسفالت بوده و ۷۱۵ کیلومتر شوسه و هزار و ۹۱۷ کیلومتر خاکی است.

حق‌لطفی افزود:از نظر جمعیت حدود ۹۵ هزار خانوار از ۱۰۲ هزار خانوار روستایی از راه آسفالتی برخوردار هستند که حدود ۹۳ درصد جمعیت روستا‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.