سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن: قدرت نظامی کره شمالی در حال افزایش است و باید موضعی اتخاذ کرد

نخست وزیر ژاپن ضمن اذعان به افزایش قدرت موشک‌های کره شمالی، بر بازنگری استراتژی امنیت ملی ژاپن برای مقابله با آن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در مصاحبه با روزنامه یومیوری شیمبون گفت قابلیت‌های موشک‌های کره شمالی دائما در حال افزایش است و برای محافظت از جان مردم، لازم است موضعی اتخاذ کنیم و با توجه به تحولات، گزینه‌های مختلف را در نظر بگیریم.

کیشیدا در این مصاحبه با اذعان به قدرت نظامی کره شمالی اعلام کرد: استراتژی امنیت ملی باید در اسرع وقت بازنگری شود. قصد داریم حمله احتمالی به پایگاه‌های دشمن را در استراتژی امنیتی لحاظ کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: استراتژی امنیت ملی باید شامل امکان حمله به پایگاه‌های دشمن برای اهداف دفاع شخصی باشد. این ابتکار با افزایش توان نظامی کره شمالی در آزمایش موشکی مرتبط است.

این ایده حمله به پایگاه‌های دشمن برای اهداف دفاع شخصی در استراتژی امنیت ملی وجود دارد، توسط شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن مطرح شد، اما جانشین او، یوشیهیده سوگا، تصمیم گیری در این مورد را به تأخیر انداخت.

پیشتر، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر پیشین ژاپن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: آمریکا باید به دلیل مسائل امنیتی در منطقه اقیانوس آرام – هند حضور داشته باشد. من اعلام می‌دارم آماده دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هستم.

اوایل ماه جاری وزرای خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره کره شمالی نشست سه جانبه برگزار کردند و  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و همتایان کره‌ای و ژاپنی وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره شرایط شبه جزیره کره و برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی به رایزنی پرداختند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.